Je bent erin geslaagd de perfecte plek in de stad te vinden, waardoor je niet weg hoeft van je vrienden, familie en favoriete café. Het zou een vrij gemakkelijke verhuizing moeten zijn, toch? Het is tenslotte vlak om de hoek van de brunchplek waar je altijd naartoe gaat.
Verhuizen naar de stad is zeker gemakkelijker dan verhuizen door het land, maar er zijn nog steeds dingen die je moet doen om je voor te bereiden. Je zult wat tijd moeten besteden aan het sorteren en inpakken van je spullen en aan je planning. Wij hebben een checklist voor stadsverhuizingen samengesteld om u te helpen organiseren en uw tijd en energie optimaal te benutten als voorbereiding op de grote verhuizen naar brussel.
Kijk eens naar uw bedrijf
De beste plaats om te beginnen (en ik hoop dat het een plaats is om te beginnen) is je spullen te sorteren. Waarom spullen inpakken en verhuizen die alleen maar rommel opleveren in uw nieuwe garage of kasten?
Verdeel en heers is de beste aanpak zodat je niet je hele huis in één keer hoeft door te nemen. Kies per categorie of kamer en ga op zoek naar mogelijkheden om af te slanken. Wanneer u stapels voorwerpen verzamelt die u niet zult houden, zorg er dan voor dat u de stapel met te verkopen voorwerpen scheidt van de stapel met te schenken voorwerpen om te voorkomen dat u dingen meer dan eens moet sorteren.
Zelfs als je alleen naar de andere kant van de stad verhuist, neem dan niet meer mee dan je nodig hebt. Wanneer u op zoek gaat naar een verhuizer (waarover later meer), zal hun offerte deels gebaseerd zijn op hoeveel spullen u meeneemt. Daarom is deze stap de eerste op de lijst!
Verkopen en schenken
Als je eenmaal hebt uitgezocht waar je vanaf wilt, is het tijd voor de volgende stap. Laat die stapels je niet verstoppen totdat je geen tijd meer hebt en ze uiteindelijk meeneemt!
Beslis hoe je je verkoopstapel wilt aanpakken. Kun je een garageverkoop houden? Dingen in consignatie geven? Online tools zoals Craigslist of Facebook Marketplace gebruiken om kopers te vinden? Deze methoden vergen vaak wat tijd en geduld, dus vroeg beginnen neemt de druk weg.
Wat betreft het doneren van spullen, misschien heb je mensen in gedachten om ze aan te geven. Dit is een geweldige gelegenheid om weer contact te maken met vrienden en even afstand te nemen van de praktische zaken van de verhuizing. U kunt ze ook naar een donatiecentrum brengen in de stad die u wilt steunen. Zorg dat je de openingstijden en afgiftevoorschriften kent en spreek dan een tijdstip af om je spullen daarheen te brengen.
Een verhuizer inhuren
Zodra u alleen de spullen hebt die u meeneemt, kunt u offertes gaan aanvragen bij verhuisbedrijven. Wanneer u naar een andere stad verhuist, baseren verhuizers hun prijsopgave meestal op het aantal personen en het aantal uren dat nodig is om de klus te klaren. Om een nauwkeurige prijsopgave te krijgen, moet u duidelijk zijn over de hoeveelheid spullen die u meeneemt. Laat hen weten of u grote of te grote meubels, antiek of kunstwerken hebt. Deze voorwerpen vereisen vaak speciale apparatuur en zorg, dus u wilt een verhuizer inhuren die tegen deze taak is opgewassen.
Mensen denken vaak aan verhuizers als de mensen die je helpen om veilig van punt A naar punt B te komen, en dat klopt! Er zijn echter full-service verhuisbedrijven die u zullen helpen met andere details op deze lijst. Full-service verhuizers helpen u bij het inpakken, demonteren van meubels, verhuizen naar brussel uitpakken, weer in elkaar zetten en zelfs bij het afvoeren van verpakkingsmateriaal. Als u kiest voor een full-service verhuisbedrijf, kunt u al een paar punten van uw lijstje afstrepen!
Maak to-do lijsten
Zelfs als u niet gewend bent lijstjes te maken, geloof ons, lijstjes zullen uw verhuizing veel gemakkelijker maken. Zelfs met ervaring en planning is er veel te doen bij het plannen van een verhuizing, laat staan de verhuizing zelf. Het maken van lijstjes helpt u georganiseerd te blijven en zorgt ervoor dat niets wordt vergeten.
Markeer uw agenda
Wie houdt er niet van aftellen?
Het is een beetje zoals lijstjes maken, en het helpt je het overzicht te bewaren. U zult verderop in deze lijst met tips zien dat voor sommige dingen stappen moeten worden gepland en het instellen van agendaherinneringen zal u helpen om uw verhuizing naar de stad bij te houden.
Zoek verpakkingsmateriaal
Hopelijk heb je nu een goed idee van wat je moet inpakken, nu moet je alleen nog de benodigdheden vinden. Er zijn veel plaatsen waar je gratis verhuisdozen kunt krijgen, zoals slijterijen, kruidenierswinkels, Craigslist en zelfs restaurants. Zorg voor stevige dozen om uw spullen te beschermen. Dit is ook een goed moment om na te denken over alle elektronica die u bezit. Als u de originele dozen niet hebt, koop dan nieuwe dozen waarin deze delicate voorwerpen tijdens het vervoer passen.
Je hebt ook tape nodig om de dozen te verzegelen. Voor het verpakken van breekbare voorwerpen is krantenpapier in de meeste gevallen geschikt. Dekens en handdoeken zijn ook zeer nuttig om deze voorwerpen te beschermen. Vergeet niet een marker te gebruiken om de dozen te labelen.
Hulpprogramma’s bijwerken
Wanneer de verhuisdag nadert, kunt u de nutsbedrijven op de hoogte brengen van uw Express Move. Bel uw kabel, internet, water, elektriciteit en alle andere providers waarmee u een afspraak moet maken. Sommige maatschappijen vragen een week van tevoren om een verandering van dienst, dus u wacht best niet tot het laatste moment om dit te doen.
Stuur uw post door
Dit is verrassend gemakkelijk te vergeten, dus een aparte tip om je eraan te herinneren. Zorg ervoor dat u uw adreswijziging registreert bij de post en laat uw post doorsturen. Hoewel veel dingen tegenwoordig online gebeuren, wil je een uitnodiging voor een huwelijk of een oproep voor een jury niet missen (nou ja, misschien…) wanneer ze aankomen.
Pak eerst de kleine dingen in
In plaats van jezelf uit te putten door het hele huis in één keer in te pakken, kun je beter in etappes inpakken. Begin met de kleine decoratieve voorwerpen. Uw ruimte ziet er misschien een beetje grimmig uit zonder muurdecoratie, maar dit kan u motiveren om uw nieuwe ruimte aan te kleden zodra u aankomt!
Zaken als kunstwerken, schilderijen en andere decoratieve voorwerpen kunnen lastig zijn. Door vroeg te beginnen, kunt u de tijd nemen om ervoor te zorgen dat ze goed ingepakt en beschermd zijn voor de grote dag.
Pak een ‘doos met benodigdheden’ in.
Na alle commotie van het verhuizen naar brussel is het laatste wat je wilt doen een bord zoeken voor het eten. En… oh… waar is de telefoonoplader? Door een ‘essentials box’ in te pakken, heeft u alles wat u nodig heeft voor de eerste paar nachten in uw nieuwe huis.
Deze doos (of een paar dozen) zal ervoor zorgen dat u beddengoed, handdoeken, toiletartikelen, badkamerartikelen, borden en kopjes, en dat cruciale item dat u niet wilt missen op uw eerste ochtend: het koffiezetapparaat. Denk na over de dingen die je nodig hebt om je dag te beginnen en te eindigen en zorg dat ze gemakkelijk bereikbaar zijn.
Verpakken en etiketteren van dozen
Probeer bij het inpakken georganiseerd te blijven, daar doe je jezelf aan de andere kant een plezier mee. Organiseer dozen per kamer of categorie. Waarom zou je door een doos winterkleren moeten graven om je slowcooker te vinden?
Zorg ervoor dat u uw dozen labelt als u ze inpakt. Schrijf de kamer of de inhoud op de zijkanten en de bovenkant. Zo kunnen u (en uw verhuizers) gemakkelijk zien wat er in de dozen zit en waar ze heen moeten als u aan de andere kant komt.
Neem afscheid
Eindelijk… Verhuisdag is aangebroken!
Als de verhuizers arriveren, wees dan begripvol, maar geef ze de ruimte om te doen waar ze goed in zijn. Zij verzamelen de goed gelabelde en opgeruimde dozen die u hebt voorbereid en laden ze in de vrachtwagen. Zorg ondertussen dat je alles uit je huis hebt om mee te nemen. Controleer de stopcontacten voor eventuele opladers die u bent vergeten, evenals de badkamer en de keuken voor eventuele voorwerpen die in de kasten zijn achtergebleven.
Als alle dozen in de vrachtwagen staan en klaar zijn om te vertrekken, neem dan even de tijd om afscheid te nemen van je oude huis als je vertrekt naar je nieuwe avontuur. Je verhuist misschien alleen naar de andere kant van de stad, maar het is tijd voor een nieuwe start!
…en hallo!
Bij aankomst in uw nieuwe woning laadt uw verhuisbedrijf al uw dozen in uw nieuwe woning. Zij zetten de meubels die voor de verhuizing gedemonteerd moesten worden weer in elkaar en zorgen ervoor dat uw spullen veilig aankomen.
Dit is het moment van opluchting, als je aankomt in je nieuwe huis en je begint te wennen. Maar voordat je begint, vergeet niet je verhuizers een fooi te geven! Ze hebben veel moeite gedaan om je hier te krijgen, dus neem een moment om je waardering te tonen.