Verhuizen is een stressvolle gebeurtenis die bijna iedereen wel eens meemaakt. In feite staat het vaak in de top drie van de grootste stressfactoren in het leven, samen met de dood van een geliefde en echtscheiding.
Na tientallen jaren duizenden mensen te hebben geholpen bij hun verhuizing Brussel, hebben wij enkele zeer eenvoudige (maar uiterst doeltreffende) tips die uw verhuizing zullen vergemakkelijken en de onvermijdelijke hoofdpijn zullen voorkomen.
Opruimen
Het overkomt ons allemaal. In de loop der jaren verzamelen we allerlei (nutteloze) voorwerpen, kleding, meubels, boeken, souvenirs… noem maar op. Op korte termijn kan dit niet veel kwaad, maar als het tijd is om te verhuizen, leidt het tot eindeloze uren van kwellende beslissingen over wat te bewaren en wat weg te gooien. Als u niet in staat bent beslissingen te nemen over wat u weggooit, betaalt u de prijs op de verhuisdag, zowel letterlijk als figuurlijk.
Om deze onnodige stress te vermijden, moet u een paar maanden voor de verhuizing (indien mogelijk) beginnen te beslissen wat u bewaart, wat u weggeeft, wat u aan vrienden of familie geeft, en wat u recycleert of weggooit. Als u een kledingstuk meer dan zes maanden niet hebt gedragen of het de komende twee maanden niet meer ziet zitten, hoeft u het waarschijnlijk niet te bewaren. Hetzelfde geldt voor uw andere bezittingen; als iets al tijden op uw zolder ligt – u bent misschien vergeten dat het bestaat – is het waarschijnlijk het beste om een manier te vinden om er vanaf te komen.
Hoewel het in het begin misschien moeilijk is om uw spullen kwijt te raken, zult u ons op de dag van Express Move dankbaar zijn wanneer u zichzelf niet gek maakt met het inpakken, dragen en uitpakken van zoveel spullen als u anders zou hebben gedaan.
Een checklist maken
Zoals het gezegde luidt: « Als je niet plant, plan je om te falen. » En het is niet anders als het om verhuizen gaat.
Niet alleen helpt een lijst van alle taken die gedaan moeten worden om het overzicht te bewaren, maar door precies te zien wat er gedaan moet worden en dingen af te vinken, hebben onze klanten hun stressniveau aanzienlijk kunnen verlagen.
Items die moeten worden ingepakt, data en tijdstippen van de verhuizing en bedrijven die u moet informeren over uw verhuizing in Brussel zijn slechts enkele van de dingen die u op de to-do-lijst moet zetten.
Vraag om hulp
De waarheid is, zoals met alles wat moeilijk is, dat het veel gemakkelijker is om iets te doen als je hulp hebt – vooral als de mensen die je helpen het dag in dag uit doen. Dus, hoewel u zou kunnen proberen zelf te verhuizen, is het inhuren van een team van mensen met tientallen jaren ervaring die u door het proces kunnen loodsen, een garantie om veel van de stress weg te nemen die u anders alleen maar onder ogen zou moeten zien.
Op zijn minst is het nooit een slecht idee om een groep vrienden en familieleden paraat te hebben om u te helpen bij het inpakken en vervoeren van uw spullen.
Organiseer uw openbare diensten zo snel mogelijk
Ten slotte, maar zeker niet onbelangrijk, zorg ervoor dat u uw nutsvoorzieningen (zoals gas en elektriciteit, opstalverzekering en gemeentebelasting) zo snel mogelijk regelt. Dit bespaart u niet alleen een grote klus als u eenmaal bent verhuisd, maar het helpt u ook om veel sneller na uw verhuizing Brussel weer normaal te functioneren.