Je verhuist over 30 dagen. Een maand. Ben je klaar voor de grote dag? Als het aftellen afloopt, neemt de stress toe. Als u vandaag niet begint met plannen, kunt u ernstige problemen krijgen met de logistiek en het beheer van uw verhuizing. Laat dat niet gebeuren, doe iets! Idealiter heb je al voor deze essentiële zaken gezorgd:
- U hebt vrienden en kennissen gebeld of gemaild om hen op de hoogte te brengen van uw adreswijziging.
- Breng banken, creditcardmaatschappijen en andere essentiële diensten die u vaak gebruikt op de hoogte van uw nieuwe adres.
- Verzamel medische dossiers, als u verhuist.
- Zorg voor abonnementswijzigingen.
- Begin met het weggooien van spullen die je niet gaat verhuizen naar brussel.
- Koop verpakkingsmateriaal.
- Boek een verhuisbedrijf.
Als er nog taken op de lijst staan, doe die dan onmiddellijk, want u krijgt straks een hele reeks nieuwe taken als de verhuisdag nadert. Als je voor alle bovenstaande taken hebt gezorgd, is het volgende wat je moet doen inpakken.
Organiseer het inpakken van kleine voorwerpen, stuk voor stuk.
De sleutel tot effectief inpakken is het organiseren van dingen in een bepaalde volgorde. Dingen die u niet vaak gebruikt, zoals extra lakens, dekens, boeken, dvd’s en andere zaken, kunnen eerst in de dozen. Volg deze methode voor elke kamer en zorg ervoor dat u de dozen op de juiste manier markeert wanneer u ze sluit. Het maken van een hoofdlijst zorgt ervoor dat u niets vergeet. Het zal u ook helpen bij het uitpakken, omdat u dan de exacte inhoud van elke doos kent.
Nu het eerste deel van het inpakken gedaan is, kunt u zich concentreren op de andere belangrijke taken voor de verhuizing.
Zorg voor andere verplichte taken
Als u een huurder bent, informeer dan uw verhuurder over de datum van uw verhuizing en sluit alle openstaande rekeningen en transacties in verband met de huur, zoals nutsvoorzieningen en andere diensten. Als uw huurovereenkomst voorziet in een opzegtermijn, zorg er dan voor dat u uw verhuurder ruim van tevoren informeert om te voorkomen dat u extra huur of een deel daarvan moet betalen. Het is een goed idee om een schriftelijke kennisgeving of een e-mail te sturen, zodat u een bewijs hebt van de kennisgeving, voor het geval dat.
Kinderen en huisdieren veilig houden
Een van de grootste problemen bij een verhuizen naar brussel is het omgaan met kinderen en huisdieren op de dag zelf. De verhuizers zullen uw aanwezigheid en aandacht vragen voor tientallen zaken, waardoor u weinig tijd overhoudt voor kinderen en huisdieren. De beste manier om dit te omzeilen is om een betrouwbaar iemand de zorg op zich te laten nemen, waardoor u uw acties beter kunt coördineren met die van het Brusselse verhuisbedrijf.
Houd kinderen en huisdieren uit de buurt van het verhuisproces, want de constante beweging van mensen en meubels kan gevaarlijk voor hen zijn en het risico op ongelukken vergroten. Bevestig ruim voor de verhuisdatum de aanwezigheid van een verantwoordelijke persoon of voogd voor uw huisdieren en kinderen om latere stress te voorkomen.
Inpakbenodigdheden kopen
Moet u verpakkingsmateriaal kopen voor uw verhuizing? Bereken het aantal benodigde dozen en maten en andere verhuisbenodigdheden en koop ze nu. Op het laatste moment dingen gaan zoeken kan uw stressniveau verhogen. Maak een lijst van de artikelen die u nodig hebt om al uw spullen efficiënt in te pakken, zodat u ze allemaal tegelijk kunt kopen en meerdere uitstapjes naar de winkel kunt vermijden.
Wees beschikbaar tijdens de hele verhuizing, want de verhuizers zullen uw instructies nodig hebben. Voordat de vrachtwagen met uw spullen vertrekt, moet u controleren of er niets is vergeten. Idealiter bent u in uw nieuwe huis wanneer de verhuizers aankomen om toezicht te houden op het uitladen, zodat u de meubels precies zo kunt plaatsen als u wilt. Veel succes en vergeet niet de stress te bestrijden door proactief te zijn en vandaag ten minste één stap in de richting van planning te zetten!