Succes in de zakenwereld kan een zegen zijn, maar het heeft ook een keerzijde: uw bedrijf kan uiteindelijk te groot worden voor de huidige ruimte.
Wanneer het tijd is om op zoek te gaan naar nieuwe kantoren voor uw groeiende personeel, kan de logistiek van de verhuizing overweldigend zijn. Hoewel dit proces veel ingewikkelder kan zijn dan verhuizen naar een nieuw huis, is het zeker niet onmogelijk.
Hier zijn enkele tips om u en uw personeel te helpen zich voor te bereiden op de grote dag.
Maak een schema en houd je eraan
Het kan gemakkelijk zijn om vervelende taken uit te stellen tot later, maar dat kan grote problemen opleveren bij een kantoorverhuizing. U komt uiteindelijk aan het einde van de huurperiode van uw bedrijf, wat betekent dat elke vertraging kan leiden tot onnodige kosten.
Een van de belangrijkste adviezen die wij u kunnen geven als het gaat om kantoorverhuizingen is om het proces te beginnen met het maken van een tijdschema dat de hele verhuizing in kleinere stappen verdeelt. Vorm zo nodig een comité van uw werknemers om elke taak te helpen delegeren aan de ideale medewerker. Door uw personeel er vanaf het begin bij te betrekken, vergroot u de kans dat u zich aan de planning houdt.
Volg een gedetailleerde checklist voor kantoorverhuizingen die overeenkomt met uw geplande schema, zodat iedereen georganiseerd blijft en alles gedaan wordt.
Bewaar alles
In de elektronische wereld van vandaag kunnen gegevens waardevoller zijn dan de goederen of diensten van uw bedrijf, dus moet u prioriteit geven aan het maken van back-ups van alle gevoelige informatie. Computers zijn wispelturige machines, en een defecte harde schijf kan optreden zonder dat er sprake is van andere duidelijke schade aan het apparaat.
Door back-ups te maken van belangrijke bestanden creëert u een flinke verzekeringspolis om uw bedrijf te beschermen tegen een groot verlies. Upload indien mogelijk uw gegevens naar een cloud-server, zodat u er vóór de verhuizing bij kunt.
Begin met het meubilair
Van planken tot archiefkasten, kantoren staan vol zware meubels die tijdens het verhuisproces gedemonteerd moeten worden. Volg voor elk stuk een paar eenvoudige stappen om de hermontage te vergemakkelijken:
- Maak een foto voor de demontage
- Maak de lades leeg en verpak de inhoud in een doos.
- Label elk item om verwarring met andere meubels te voorkomen.
- Bewaar alle hardware samen in een plastic zak
Als sommige meubels niet in kleinere stukken kunnen worden opgedeeld, maak dan de laden leeg en plak ze dicht. Gebruik verhuisdekens om decoratieve oppervlakken te beschermen tegen krassen.
Verpakking van elektronische apparaten
Zodra u een back-up hebt gemaakt van belangrijke bestanden, bereidt u de elektronische apparaten voor op de verhuizing. Verwijder indien mogelijk harde schijven uit computers en stop ze in een aparte doos.
Hopelijk hebt u de originele verpakking bewaard, want er is geen betere manier om deze dure apparatuur tijdens de verhuizing te beschermen. Uw verhuisbedrijf moet u kunnen helpen deze onderdelen in te pakken als u de dozen van de fabrikant niet meer hebt.
Hoe omgaan met papieren documenten
Kantoren genereren veel papierwerk, en een belangrijk deel van uw Verhuizen naar Brussel , zal waarschijnlijk bestaan uit het vervoer van papieren documenten.
Begin met het doorzoeken van uw documenten en versnipper alles wat niet langer relevant is om de hoeveelheid materiaal die u moet verhuizen te verminderen. Bewaar belangrijke documenten door digitale scans of fotokopieën te maken en bewaar ze op een veilige plaats.
Wanneer u documenten inpakt, organiseer ze dan per locatie, zodat u niet meerdere dozen hoeft uit te pakken om elke map opnieuw te maken. Verpak uw boeken op grootte en overlaad uw dozen niet met deze zware voorwerpen.
Ontwerp uw nieuwe lay-out
Een van de laatste dingen die u voor de grote dag moet doen, is een ideale indeling maken voor uw nieuwe kantoorruimte. Verdeel de plattegrond in gebieden en geef elk gebied een nummer. Label elke doos en elk meubelstuk met het overeenkomstige nummer, zodat de verhuizers weten waar ze de dingen op de dag zelf moeten zetten.
Professionele inpakkers inhuren
Niet elk bedrijf heeft het budget om een professionele verpakkingsdienst in te huren, maar het is de investering waard als u de middelen kunt vinden. Je hebt je bedrijf opgebouwd door je werknemers hun werk te laten doen, en daar horen geen inpakuren bij.
Als u ervoor kiest om deze vervelende stap door professionals te laten uitvoeren, hebt u de extra zekerheid dat elk item goed is ingepakt met de juiste hoeveelheid opvulling. U hebt ook het voordeel dat uw werknemers tot op het laatste moment hun gewone werk kunnen doen.
Pak uw kantoorverhuizing slim aan
Dit zijn slechts enkele tips over hoe u zich kunt voorbereiden op een snelle Verhuizen naar Brussel , maar er zijn nog veel meer dingen om in gedachten te houden, zoals het informeren van leveranciers en klanten over uw nieuwe locatie.
Voordat u ook maar denkt aan inpakken, moet u eerst een ervaren verhuizer bellen.