In een ideale wereld kunt u veel tijd besteden aan het plannen en uitvoeren van uw verhuizing. U hebt de luxe van tijd om een nieuwe plek te zoeken, uw huidige woning voor te bereiden en er is geen druk om de klus op de verhuisdag te klaren.
In werkelijkheid is de wereld niet zo’n sprookje.
Of het nu gaat om een onvoorziene gebeurtenis waardoor u snel moet verhuizen of u heeft het gewoon uitgesteld tot u geen tijd meer heeft, het kan gebeuren dat u in één dag uw nieuwe huis moet betrekken. Wij hebben een checklist samengesteld om u te helpen de stress te verminderen en uw verhuizing tot een succes te maken.
Rommel vermijden
Deze suggestie is niet specifiek voor een Verhuizen naar Brussel maar geldt voor het leven in het algemeen. Door te proberen geen rommel te maken, maakt u het uzelf gemakkelijker wanneer het tijd is om te verhuizen.
U kunt dit principe ook toepassen op het inpakproces, om te voorkomen dat uw spullen bij de voorbereiding van uw verhuizing in de war raken. Blijf georganiseerd en methodisch bij het aanpakken van het verhuisproces en u doet uzelf een groot plezier.
Als u eenmaal verhuisd bent, zorg er dan voor dat u geen rommel krijgt. Gebruik opslag- en sorteersystemen in uw kasten, garage, zolder en overal waar dingen zich ophopen. Doe een seizoenszuivering waarbij je je spullen objectief benadert. Als je ze al een tijdje niet gebruikt hebt, heb je ze dan echt nodig? Vermijd de drang om dingen « voor het geval dat » te bewaren, ook al lijkt dat verstandig.
Maak een paklijst
De « pak alles in »-strategie lijkt misschien een goed idee, maar geloof ons, je moet iets meer plannen dan dat. Als je de voorraadkast gaat opruimen of oude verzamelingen wegdoet, noteer dat dan zodat deze spullen niet in dozen en zakken belanden.
Maak een lijst van spullen die gedoneerd moeten worden en beslis waar je ze onderbrengt. Een goede doelen- of consignatiewinkel is een prima plek om deze spullen onder te brengen. Door een lijst bij te houden, weet je ook precies wat je hebt. Wilt u kleding, kleine apparaten of meubels wegdoen? Misschien kan een vriend u dat uit handen nemen.
Begin vroeg
Als u in één dag gaat verhuizen, wilt u ervoor zorgen dat u zoveel mogelijk tijd hebt om de klus te klaren. Dit betekent vroeg op de dag beginnen, zelfs als het idee van wakker worden bij zonsopgang een marteling lijkt.
Het inhuren van een verhuisbedrijf kan u helpen tijd en energie te besparen. Full-service verhuizers pakken uw spullen in en demonteren uw meubels vóór de verhuizing. Zij besparen u zelfs de moeite van het zoeken naar verpakkingsmateriaal. Als u uw spullen liever zelf inpakt, komt uw verhuizer op de dag zelf opdagen en begint met de verhuizing.
Neem één stukje per keer
Overbelast jezelf niet door te proberen alles in één keer op te lossen. Begin in plaats daarvan met één kamer tegelijk. Door de taken van het sorteren, inpakken en verhuizen per kamer op te splitsen, kunt u het werk veel gemakkelijker aan.
Verdeel elke kamer in kleinere stappen. Klaar om de keuken in te pakken? Begin lade voor lade, kast voor kast in te pakken en werk zo naar beneden. Als je vrienden hebt die je helpen, wijs ze dan elk een kamer toe. Zo loop je elkaar niet in de weg en doe je veel meer werk in minder tijd.
Vergeet overbodige dingen
Dozen vullen met alles wat je hebt lijkt misschien een makkelijkere manier van inpakken, maar hoe zul je je voelen als je aan de andere kant aankomt? Het is niet erg ‘Welkom Thuis’ om dingen uit te pakken waarvan je wilde dat je ze had weggegooid.
Pak wat zakken en dozen en zorg voor een grote schoonmaak. Dit geldt ook voor afval en recycling – begin uw vuilnisbakken te vullen!
Laat uw kleding op hangers hangen
Kleren verhuizen en inpakken is een tijdrovend proces. Als u op het laatste moment verhuist of weinig tijd hebt, doe dan geen moeite om uw kleren uit te pakken en in te pakken. Laat in plaats daarvan uw kleding op hangers hangen voor transport. Stapel ze op een verplaatsbare stapel, wikkel ze in een vuilniszak en laat de haak buiten hangen. U kunt een touw langs één kant van uw verhuiswagen binden en de zakken ophangen voor gemakkelijk vervoer.
Heeft u meerdere gezinsleden en meerdere kledingkasten? Gebruik een stuk tape om de zakken te labelen wanneer u ze vastbindt.
Gebruik wat je hebt
Ga niet stressen over het zoeken naar nieuwe of gebruikte dozen. De kans is groot dat u thuis genoeg hebt om uw spullen in te vervoeren, vooral de spullen die niet breekbaar zijn.
Gebruik kleding, handdoeken, lappen en andere zachte voorwerpen om uw breekbare spullen op te vullen. Bespaar uzelf dozen en noppenfolie!
Koffers, ladekasten, wasmanden en sporttassen zijn uitstekende verpakkingsmaterialen. Verhuisbedrijven hebben vaak herbruikbare kratten of dozen die u voor de verhuizing kunt gebruiken, dus vraag het hen voor de grote dag.
Regel de praktische zaken met uw verhuizers
Er zijn een paar dingen die u met uw verhuizers wilt afspreken om ervoor te zorgen dat er geen problemen zijn op de Verhuizen naar Brussel .
Vraag uw verhuizer op voorhand of u extra verpakkingsdiensten nodig hebt om er zeker van te zijn dat ze klaar zijn.
Bespreek met uw verhuisbedrijf hoe lang ze van plan zijn om de lift in uw gebouw te reserveren.
Als u in een gebouw woont met een portier, ga dan na wat u moet doen om de verhuizing voor te bereiden en te plannen om de overlast tot een minimum te beperken.
De sleutel tot een efficiënte verhuis in één dag is ervoor te zorgen dat u over alle nodige informatie beschikt en dat u – en uw verhuizers – volledig voorbereid zijn voordat het zover is.