Voor velen voelt het proces van verhuizen naar brussel als verdrinken in een zee van to-do lijstjes, of proberen te navigeren door een tornado van chaos zonder duidelijke richting. Wat voor persoon je ook bent, het is veilig om te zeggen dat ze zich niet erg op hun gemak voelen.
Planning en organisatie zijn essentieel voor een soepele overgang van uw oude naar uw nieuwe huis. Maar je hoeft niet te kiezen tussen een miljoen taken en totale chaos. Geloof het of niet, er is een eenvoudigere methode die nog steeds werkt. En het begint met planning vooraf.
Met de juiste voorbereidingen blijft u op tijd en binnen het budget en hebt u de energie om te genieten van uw aankomst in uw nieuwe huis.
Omgaan met huisvestingsproblemen
Bij het begin van uw expres-verhuisavontuur moet u rekening houden met een aantal huisvestingskwesties. De eerste stap is beslissen of u wilt huren of kopen en wat voor soort accommodatie u zoekt. Is het een ruim huis of een comfortabel appartement? U kunt al deze vragen waarschijnlijk in een oogwenk beantwoorden, maar dat maakt ze niet minder cruciaal voor het proces.
Als u uw huidige huis moet verkopen of overweegt uw toekomstige huis te kopen, zult u professionele hulp willen zoeken. Doe dit in een vroeg stadium, want het kan enige tijd duren om de transactie af te ronden, of het nu gaat om verkopen of kopen.
Of u nu overweegt te huren of te kopen, neem de tijd om uw budget te bepalen. Het is gemakkelijk om verleid te worden door een mooie nieuwe ruimte, maar als u uw budget kent voordat u op zoek gaat, is de kans kleiner dat u zich financieel te veel vastlegt.
Dit is ook een goed moment om de balans op te maken van eventuele reparaties die u moet uitvoeren voordat u erin trekt.
Organiseren en inkrimpen
Op de een of andere manier verzamelen we allemaal meer spullen dan we nodig hebben. In feite verzamelen we vaak meer spullen dan we weten dat we hebben. Dat wil zeggen, totdat het tijd is om te verhuizen…
Dingen stapelen zich gemakkelijk op, of het nu gaat om papieren die u niet nodig hebt, kleren die niet meer passen of extra spullen die u nu niet gebruikt of in uw nieuwe huis niet zult gebruiken. Door de tijd te nemen om uw huis uit te zoeken en in te krimpen, komt u fris en klaar aan. Het zorgt er ook voor dat u niet meer inpakt – of verhuist – dan u nodig hebt.
Neem uw spullen kamer voor kamer door. Maak stapels « verkopen », « doneren », « schenken » en « weggooien », zodat u gemakkelijk afkomt van spullen die u niet wilt houden. Dit is ook een goed moment om ervoor te zorgen dat al je spullen in de juiste kamers liggen, wat je zal helpen in de inpakfase.
Iedereen op de hoogte brengen
De kans is groot dat sommige mensen in uw omgeving geschokt of gekwetst zijn als ze op het laatste moment horen dat u gaat verhuizen. Zorg ervoor dat u vroeg begint met het verspreiden van het nieuws.
Als u kinderen hebt, begin dan met hen. Verhuizen kan verwarrend zijn voor kinderen, dus praat met hen over verhuizen naar brussel , wat ze kunnen verwachten en wat ze ervan vinden. Zorg ervoor dat u ze bij het hele proces betrekt, zodat ze niet het gevoel hebben dat ze alleen maar ontheemd zijn.
Vervolgens wilt u het uw vrienden en familie vertellen, vooral degenen die in de buurt wonen. Als u door omstandigheden midden in het schooljaar verhuist, laat dan ook de school van uw kind weten hoe de overgang soepel kan verlopen. Verwittig uw collega’s en werkgever tijdig, zodat ze niet in de kou blijven staan.
Maak een lijst van plaatsen waar u uw adres moet bijwerken, zoals creditcardafschriften en bankrekeningen. Er kan verwarring ontstaan als u te vroeg aangifte doet, maar doe het ruim van tevoren zodat u onderweg geen belangrijke documenten mist. U kunt ook een postverzending plannen bij de USPS om alles op te halen wat u op de lijst hebt gemist.
Professionals inhuren
Professionele verhuizers zijn uw beste bondgenoten als het op verhuizen aankomt. In plaats van te veel hooi op uw vork te nemen, kunt u de experts het zware werk laten doen.
Full-service verhuisbedrijven pakken zelfs uw spullen voor u in en uit en brengen alle benodigdheden die u nodig hebt naar de overkant. Zelfs als u ervoor kiest uw eigen dozen in te pakken, zal een professional het zware werk doen. Hij of zij zorgt ervoor dat uw dozen en meubels snel en veilig in de vrachtwagen worden gezet voor een veilig transport.
Pak uw koffers in
Er is geen reden om tot het laatste moment te wachten met inpakken. U kunt al vroeg beginnen met het inpakken van spullen die u minder vaak gebruikt. Wijs een ruimte in uw huis aan om dozen te verzamelen terwijl ze worden ingepakt, zodat u zich tot de verhuisdag niet door de stapels hoeft te werken. Zorg ervoor dat u een doos met essentiële spullen klaarmaakt met daarin alle spullen die u nodig hebt voor de eerste twee nachten in uw nieuwe huis. Zo hoeft u niet meer te zoeken naar lakens, handdoeken, pyjama’s of medicijnen wanneer u ze nodig hebt.