4 Meedogenloze strategieën om tijd en gemoedsrust te besparen
- Verspil geen tijd
Zie je? Ik ben meteen begonnen, en dat zou jij ook moeten doen. Als je eenmaal organisatorische systemen op orde hebt, kan de rest van het werk worden gedaan wanneer je de tijd hebt, bijvoorbeeld tijdens de extra twintig minuten die je op de bank doorbrengt met Netflix kijken.Als je tijd hebt om tien minuten lang te debatteren of je die keukenla moet opbergen, heb je tijd om het te doen.
- Creëer een overgangsruimte
Een eerste ruimte creëren voor organisatie en sorteren kan later heel nuttig zijn. Zo kun je bijvoorbeeld als doel stellen om één kamer tegelijk op te ruimen zonder de rest van je huis overhoop te halen in een zee van dozen, inpakband en half afgemaakte labels. Je opslagruimte is ook een goede plek om dozen met essentiële spullen op te bergen, de laatste om weg te gaan en de eerste om te openen, wanneer je ze niet gebruikt.
- Ruim de rommel op
Bedenk dat dit nieuwe huis een gelegenheid kan zijn om meer kwijt te raken dan alleen een oud huis of appartement. Moet je echt alles meenemen? Die drie oude mobiele telefoons waarvan je zegt dat je ze op eBay kunt verkopen, weg ermee. Uw spullen gaan nergens heen zolang u ze niet meeneemt, dus recycle, doneer of gooi alles weg wat niet essentieel is en u kunt besparen op uw verhuiskosten.Maak bij het opruimen van de kamers in uw huis stapels op basis van wat u wilt houden, weggooien of doneren. Als u geen zin hebt om het later uit te zoekenVergeet niet dat een succesvolle verhuizing niet alleen draait om het verplaatsen van de dingen die u van de ene plek naar de andere wilt, maar ook om het weten wanneer u dingen achter moet laten.
- Opgeslagen spullen bij elkaar houden
Opgeslagen spullen bij elkaar houden is een geweldige manier om de overgang te vergemakkelijken als je eenmaal hebt uitgepakt op je nieuwe plek. In plaats van uw ladekast leeg te halen, kunt u elke lade verwijderen en in krimpfolie wikkelen. De kleren die erin liggen blijven georganiseerd en intact, net als uw geestelijke gezondheid. Of haal uw besteklade eruit (het is waarschijnlijk het beste om uw mooie zilverwerk apart te houden) en pak het in met alles er nog in voordat u het in een keukendoos doet.
- Schrijf alles op
Onthoud tot slot dat niemand alles onthoudt. Schrijf alles op. Vertrouw op je innerlijke organisator. Het is belangrijk om lijsten te maken en ze twee keer te controleren, maar zonder labels en systemen eindig je met een hoop kamers en dozen. Het maken van bordjes voor uw nieuwe huis en het labelen van elke doos zodat deze overeenkomt met het bordje (bijv. « John’s kamer ») kan u minuten (die veranderen in uren) besparen van schuifelen tussen die stinkende nieuwe kamers met een doos van vijftig pond in uw handen. Als u hulp nodig heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met Euromoving.