Er zijn veel redenen waarom een verhuizing Brussel overweldigend kan worden. Het kan ook een dure onderneming worden. Gelukkig kunt u met een goede planning geld besparen en binnen uw budget blijven.
Er zijn veel factoren waarmee u rekening moet houden bij het plannen van uw verhuisbudget. Een lokale verhuizing kan 300 tot 1000 dollar kosten, afhankelijk van de details van uw verhuizing. Een langeafstandsverhuizing kan 2.500 tot 5.000 dollar of meer kosten, afhankelijk van variabelen zoals de te verhuizen afstand en het te vervoeren bedrag.
Laat ons u helpen een verstandig budget op te stellen voor uw verhuizing, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
Evalueer uw inventaris
Allereerst moet u weten wat u hebt en wat u gaat meenemen. U kunt geen offertes vragen aan verhuizers en de kosten van het inpakken en verhuizen van uw spullen niet inschatten als u niet weet welke spullen u hebt.
U kunt gemakkelijk een lijst maken van de grootste of meest voor de hand liggende items, zoals meubels, grote apparaten en tuingereedschap. Begin daar gerust als u de gemakkelijkste dingen op een rijtje wilt zetten. Ga vervolgens kamer voor kamer door uw huis en schrijf alles op wat u meeneemt. Servies, linnengoed, kleding, kinderspeelgoed, lampen… voeg het allemaal toe aan de lijst.
Je hoeft niet zo precies te zijn om het aantal paar sokken dat je hebt te tellen. Maar je moet wel duidelijk genoeg zijn om duidelijk te maken hoeveel dingen je meeneemt…
Een begrotingssjabloon maken
U hoeft geen computerexpert te zijn of een geavanceerd budgetteringsprogramma te vinden om een verhuisbudget te maken. U kunt een eenvoudig vel papier of een spreadsheet gebruiken om uw verhuiskostencategorieën bij te houden.
Hier zijn enkele essentiële tips voor het ontwerpen van uw verhuissjabloon:
- Voeg bovenaan kolommen toe voor categorie en kosten.
- Voeg in de eerste kolom drie rubrieken toe: Professionele verhuizers, Persoonlijke verhuizers en Overige.
- Terwijl u de kosten en het budget bepaalt, voert u de bijbehorende kosten in elk van de juiste categorieën in. Denk erover na:
- Verhuiskosten
- Verpakkingsdiensten
- Verhuisverzekering
- Gespecialiseerde of aanvullende diensten
Zoek op
Besteed wat tijd aan onderzoek om te begrijpen wat u nodig hebt en wat de tarieven in uw omgeving zijn. Zodra u de balans hebt opgemaakt, bent u beter voorbereid om uw opties te evalueren en te beginnen met het verzamelen van offertes.
Citaten houden rekening met een paar factoren, zoals:
- Het basistarief van uw verhuizer – de meeste verhuizers hebben een basistarief waarmee ze beginnen voordat ze rekening houden met de specifieke kenmerken van uw verhuizing.
- Kosten voor gespecialiseerde items – Als u grote of gespecialiseerde items zoals een biljarttafel, piano, kluis, antiek meubilair of grote kunstwerken verhuist, ziet u waarschijnlijk een extra toeslag op uw offerte. Deze voorwerpen vereisen speciale expertise en apparatuur om veilig te kunnen verhuizen.
- Verhuisverzekering – Verhuisbedrijven zijn wettelijk verplicht minimaal een basisverzekering aan te bieden. Dit is meestal een waardeverzekering, die u vergoedt in geval van verlies of schade. Deze optie is gratis, maar u moet betalen als u een uitgebreidere dekking wilt.
Basiskosten waarmee rekening moet worden gehouden
Professionele verhuizers
Hoewel het verleidelijk is om te kiezen voor een doe-het-zelf verhuizing om geld te besparen, kan het inhuren van een verhuizer goedkoper zijn. Aangezien verhuizers per uur rekenen, kunt u uzelf – en uw spullen – van tevoren regelen om tijd en geld te besparen.
- Verhuizingstarieven en -kosten
- Verhuisverzekering
- Verpakkingsdiensten
- Speciale voorwerpen verhuizen
- Verborgen kosten (zoals schadeclaims, vertragingen, fooien, ingewikkelde instapkosten, enz.)
- Uitpakdiensten
- Voeg deze posten toe aan uw verhuisbudget onder de rubriek Professionele Verhuizers.
Plannen om te sparen en te verdienen
Om uw budget in evenwicht te brengen, is het nuttig om niet alleen te plannen hoeveel u wilt sparen, maar ook hoeveel u onderweg kunt verdienen.
Als uw dagelijkse uitgaven doorgaan terwijl u uw verhuizing plant, kunt u ook bezuinigen op enkele extra uitgaven om wat geld te besparen. Uit eten gaan of te veel uitgeven kan wachten tot uw nieuwe buurt als meer geld uw verhuizing vergemakkelijkt. Op de lange termijn is het de moeite waard.
Denk na over hoe u de verhuizing wilt aanpakken. U kunt geld besparen door gratis tweedehands dozen te kopen bij plaatselijke kruidenierswinkels, slijterijen of boekhandels, waardoor uw uitgaven lager uitvallen. U kunt ook investeren in plastic opbergdozen die u niet alleen helpen verhuizen, maar ook dienen als opslag- en beschermingsdozen in uw nieuwe huis.
Bespaar op verpakkingsmateriaal door kleding, lappen of handdoeken te gebruiken om breekbare voorwerpen op te vangen. U kunt ook koffers, plunjezakken en ladekasten gebruiken om spullen te vervoeren zonder dozen te gebruiken.
Natuurlijk hoeft u daarbij niet alleen royaal uit te geven. U kunt ook wat geld verdienen. Passen al uw meubels in uw nieuwe huis of kunt u een deel ervan verkopen? Verhuist u naar een warmer oord en hebt u winterkleren die niet meer in uw garderobe passen? Misschien kunt u ze te koop aanbieden. Die kleine keukenbenodigdheden die nauwelijks uit de doos komen? Probeer Facebook Marktplaats en kijk of je wat geld kunt terugwinnen.
Zorg voor een buffer
Overschat uzelf niet bij het begroten van uw volgende verhuizing. Vaak gebeuren er dingen, hoe zorgvuldig we ook plannen. Er ontstaan onverwachte kosten of we vergeten iets dat we nodig hebben en nu moeten we ervoor betalen. Zorg ervoor dat u een marge inbouwt in uw ramingen om uzelf te beschermen tegen overschrijdingen.
Denk aan de extra kosten
Er zijn een paar extra verhuiskosten waar u misschien geen rekening mee heeft gehouden. Is een van deze vragen op u van toepassing? Als u op een van deze vragen ja antwoordt, overweeg dan de kosten.
- Heeft u kinderen? Moet u betalen voor kinderopvang tijdens uw verhuizing?
- Heeft u huisdieren? Moet u betalen voor een dierenoppas of kennel?
- Heeft u een professionele schoonmaker nodig? Vooral als u huurder bent, kan een professionele schoonmaker u tijd besparen en uw borg terugkrijgen.
- Moet u vrij nemen van uw werk om de verhuizing uit te voeren? Loopt u tijdens deze periode loon mis en wat is de impact op uw verhuisbudget?
Bij het opstellen van een begroting voor Verhuis Brussel is het belangrijk om een overzicht te hebben en rekening te houden met alle kosten.