Tegen de tijd dat de verhuisdag aanbreekt, wil je gewoon dat het achter de rug is. Verhuizen naar een nieuw huis is een tijdrovend proces, en een groot deel van de inspanning komt al voordat u aan de verhuizing toekomt.
Het goede nieuws is dat u niet veel tijd hoeft te besteden aan het verhuisproces. We hebben een paar belangrijke tips voor u op een rijtje gezet om tijd te besparen tijdens de verhuizing, zodat u kunt beginnen met u thuis te voelen.
Maak een schema
Dit lijkt meer een voor de hand liggend aspect dan een hete tip voor de georganiseerden onder ons. Het maken van een planning is cruciaal om tijd te besparen tijdens de verhuizing. Door het proces te plannen, kunt u uw taken met gemak aanpakken en loopt u niet het risico dat u op het laatste moment nog moet klauteren om dingen gedaan te krijgen.
Begin 60 dagen voor uw verhuizing en maak een checklist van dingen die u moet doen. Zet er zelfs de dingen op die u zeker nooit zou vergeten. In de drukte van het plannen en verhuizen kunnen dingen gemakkelijk over het hoofd worden gezien. Door ze op uw lijst te zetten, weet u zeker dat u ze niet vergeet. En aan de positieve kant: je krijgt de voldoening van het afvinken van dingen van de lijst.
Zorg ervoor dat u deadlines vastlegt en vecht tegen de neiging om de moeilijkere of vervelendere dingen tot het laatst te bewaren.
Neem even de tijd om af te slanken
Downsizen is eerlijk gezegd het beste wat je voor jezelf kunt doen. Een verhuizing is een perfect moment om te evalueren wat je hebt en het vaarwel te kussen als je het niet nodig hebt.
Er zijn meerdere voordelen aan het kanaliseren van je innerlijke Marie Kondo voor de verhuisdag. Ten eerste voelt het gewoon goed om je last te verlichten, de rommel op te ruimen, en iemand anders je spullen een liefdevol thuis te laten geven. Natuurlijk, het kan moeilijk zijn om afscheid te nemen, maar geloof ons: je zult blij zijn dat je het gedaan hebt.
Een meer praktisch voordeel? U bespaart tijd en geld op uw verhuizing. Hoe minder spullen u heeft, hoe minder u hoeft in te pakken, hoe minder u hoeft te verhuizen, en hoe minder u hoeft uit te pakken en een plek te vinden. U bespaart ook ruimte in een verhuiswagen en de tijd en moeite van verhuizers, wat betekent dat u minder geld kwijt bent aan uw verhuizing.
Inpakken zoals de Pro’s… of huur ze in
Tijd besparen op de verhuisdag gaat niet alleen over het snel voorbereiden en verlaten van uw huidige woning. Het gaat er ook om dat het in uw nieuwe huis efficiënt verloopt.
Verpakken als een professional betekent labelen als een professional, om ervoor te zorgen dat uw dozen in de juiste kamers van uw nieuwe huis terechtkomen. Probeer een kleurcoderingssysteem te maken voor uw etiketten, waarbij u één kleur per kamer gebruikt voor gemakkelijke herkenning. Zorg ervoor dat u meerdere kanten en de bovenkant duidelijk labelt, aangezien uw dozen tijdens de verhuizing zullen verschuiven.
Doe de toekomst een plezier, en wees specifiek met de inhoud van uw dozen wanneer u kunt. Nee, dat betekent niet dat u voor elke doos een volledige inventaris moet opmaken. Het betekent dat je duidelijk moet zijn over wat waar hoort. Bijvoorbeeld, Master Bedroom – Naam – Dresser zal u laten weten van wie de spullen in de doos zijn en waar u verwacht ze uit te pakken (de dressoir, in dit geval).
Als u echt wat tijd wilt besparen, huur dan een expert in om voor u in te pakken. Een full-service verhuisbedrijf komt bij u thuis met alle benodigdheden, pakt al uw spullen in, en verpakt uw spullen, zodat ze veilig zijn voor transport. Ze pakken zelfs voor u uit in uw nieuwe huis en nemen al het afval mee.
Verzamel de juiste verhuisbenodigdheden
Verspil geen tijd aan het zoeken naar meer dozen en noppenfolie terwijl u aan het inpakken bent. Begin met alle verhuisbenodigdheden die je nodig hebt, en bespaar jezelf het jagen of de reis naar de inpakwinkel.
Als je eenmaal hebt ingekrompen, heb je een beter idee van hoeveel spullen je hebt. Dan kunt u beginnen met het verzamelen van dozen. Denk ook aan andere zaken zoals noppenfolie, krantenpapier, markeerstiften, plakband, dozenknippers en andere benodigdheden.
Wilt u tijd, geld en afval besparen? Gebruik dingen die je hebt om je spullen in te pakken. Koffers zijn prima vervangers voor dozen. Sommige ladekasten kunnen vol blijven, of u kunt de ladekasten eruit halen en de spullen erin laten zitten. Lappen, handdoeken en kleren zijn prima opvulling voor breekbare spullen.
Maak uw huis klaar voor de verhuisdag
Vraag uw verhuizer eerst of hij de stekker uit het stopcontact zal halen als u de apparaten verhuist. Veel verhuizers zullen dit niet voor u doen (of zullen meer in rekening brengen als het een service is die u nodig hebt), dus plan vooruit. Dat geldt ook voor verlichtingsarmaturen en andere elektronica.
Vervolgens moet u uw huis voorbereiden op de verhuizing van dozen en meubels. Maak looppaden vrij en zorg ervoor dat de weg naar de deur vrij is. Vertel uw verhuizers van tevoren of er dingen in uw huis zijn die u niet meeneemt. Dat bespaart u tijd en moeite tijdens de verhuizing.
Maak gebruik van een deskundig verhuisteam
Hoeveel u ook verhuisd bent in uw leven, een verhuisspecialist heeft het vaker gedaan. Zij beheersen het verhuizen tot een wetenschap en zullen tijd besparen terwijl ze het allemaal moeiteloos laten lijken. U bent misschien geneigd om een doe-het-zelf verhuizing te doen, maar geloof ons: het kost bijna altijd meer tijd, geld en energie dan u verwacht.