Gefeliciteerd met uw nieuwe huis! Verhuizen naar een nieuw huis kan een spannende tijd zijn, maar het kan ook problemen opleveren als u niet goed georganiseerd bent. Van het instellen van nutsvoorzieningen tot het zorgen dat iedereen de memo van uw nieuwe adres heeft ontvangen, er is veel om rekening mee te houden als het gaat om verhuizen.
Bij verhuizing Brussel weten we wat er nodig is om een soepele overgang naar uw nieuwe woning te coördineren. Wij hebben een lijst samengesteld met last-minute tips en trucs om de verhuisdag minder hectisch te maken voor u en het hele gezin. Met bijna 100 jaar verhuiservaring is eurodemenagement er om u te begeleiden. Every step of the way®.
Nog niet helemaal klaar voor de verhuisdag? eurodemenagement biedt opslagdiensten aan die ontworpen zijn om flexibiliteit te bieden aan mensen met speciale verhuissituaties.
Checklist om klaar te zijn op de verhuisdag
Hieronder staan enkele belangrijke stappen die u moet nemen voordat u naar uw nieuwe huis verhuist:
- Zorg ervoor dat de voorzieningen zijn geïnstalleerd. Uw nieuwe huis wordt comfortabeler en begint te lijken op een huis met elektriciteit, water, verwarming of airconditioning.
- Maak uw nieuwe huis schoon voordat de verhuizers arriveren; neem de tijd om een grondige schoonmaak van boven tot onder uit te voeren. Door op te ruimen voor uw verhuizing naar Brussel, hebt u een schone lei en hoeft u alleen nog maar uit te pakken! Als u geen tijd hebt om uw nieuwe flat schoon te maken – u hebt veel te doen op de verhuisdag, dat begrijpen we – overweeg dan om professionele schoonmakers in te huren.
- Wijzig uw postadres en zorg ervoor dat uw post wordt doorgestuurd naar uw nieuwe woonplaats. Vergeet niet het volgende bij te werken: bankrekeningen, lidmaatschappen van verenigingen, diensten voor huis- en gazononderhoud, abonnementsdiensten, belastingadministratie, veteranendiensten, Medicaid- en Medicare-kantoren, medische dossiers, kiezersregistratie, verzekeringspolissen, werkgevers- en salarisadministratie.
- Overweeg de voordelen van het installeren van een huisbeveiligingssysteem en zorg ervoor dat het geïnstalleerd is voordat of zodra u er intrekt. U kunt ook overwegen de sloten op uw nieuwe huis te vervangen voor extra veiligheid.
- Maak een plan van waar uw meubels in het huis komen te staan, al is het maar een tekening. Zo hoeft u de meubels niet zelf te verplaatsen nadat uw verhuizers zijn vertrokken.
- Bespreek met uw professionele verhuizers de locatie van spullen en deel met hen alle last-minute details over uw nieuwe huis die niet werden besproken tijdens het overleg voorafgaand aan de verhuizing.
Uw verhuizers verwelkomen in uw nieuwe huis
Of u nu professionele verhuizers hebt ingehuurd of familie en vrienden hebt die u helpen, zorg ervoor dat u ze verwelkomt zodra ze aankomen. Geef hen alle belangrijke informatie over uw nieuwe woning en bespreek uw zorgen over het verhuisproces.
Als u verhuizing Brussel hebt ingehuurd voor uw grote dag, ontmoeten uw verhuizers u op een vooraf bepaald tijdstip bij uw nieuwe woning.
Op de dag van levering zal de chauffeur van de bestelwagen of een lid van het verhuisteam proberen telefonisch contact met u op te nemen en/of bij uw nieuwe woning aanbellen als zij u niet kunnen bereiken. Als u eurodemenagement hebt ingeschakeld en u of een gemachtigde de levering van uw bezittingen niet binnen de standaard gratis wachttijd van verhuizing Brussel(d.w.z. gewoonlijk tot twee uur; vraag uw verhuisadviseur naar de details) in ontvangst kan nemen, kunt u extra wachttijd vragen (tegen extra kosten) tot de levering kan plaatsvinden.
Als u niet in staat bent persoonlijk aanwezig te zijn, zorg er dan voor dat u een volwassene machtigt om u te vertegenwoordigen om de levering in ontvangst te nemen en, indien dit nog niet is gebeurd, de verhuiskosten voor u te betalen.
Neem contact op met uw verhuiscoördinator en stel eventuele resterende vragen over de verhuisdiensten.
Het is tijd om in te trekken!
Als u professionele verhuizers hebt ingehuurd, laat hen dan het zware werk doen.
Controleer uw huisraad als het geleverd wordt. Als u schade of ontbrekende items opmerkt, meld dit dan persoonlijk aan uw verhuiscoördinator of vertegenwoordiger. Als de staat van uw bezittingen afwijkt van de inventarislijst die de verhuizers bij het laden hebben opgesteld, noteer dan de verschillen op de kopie van de inventarislijst van de verhuizer. Door de inventaris te ondertekenen, erkent u de ontvangst en de staat van alle vermelde items.
Bij het uitladen wordt elk meubelstuk volgens uw instructies geplaatst, inclusief tapijten en bedden die bij aanvang gedemonteerd zijn. Als u matrassen wilt laten uitpakken of apparaten wilt laten installeren, kan uw verhuiscoördinator u helpen bij het regelen van deze extra verhuisdiensten of diensten van derden.