Verhuizen kost moeite, organisatie en misschien een beetje geduld. Er zijn veel dingen die u moet overwegen als u zich voorbereidt op de verhuizing naar uw nieuwe huis. Als u niet voorbereid bent op de praktische aspecten, zult u wellicht minder enthousiast zijn over de komende veranderingen.
Aan de andere kant, je kunt dat allemaal veranderen! Met een beetje voorbereiding en planning kunt u uw verhuizing naar Brussel soepel en – laten we zeggen – aangenaam laten verlopen!
1-Begin vroeg
Doe jezelf een plezier en begin vroeg met plannen. Als u tot het laatste moment wacht, kunt u dingen vergeten of over het hoofd zien. Door vroeg te beginnen kun je de tijd nemen en ervoor zorgen dat je niet gehaast bent. In feite, door een voorsprong te nemen, kunt u gemakkelijk de andere tips in deze lijst volgen.
2-Ontwikkel een verhuisschema
Begin 60 dagen voor uw verhuizing (zie je? Nog een kans om vroeg te beginnen!) en maak een checklist om uw verhuizing voor te bereiden. Stel wekelijkse taken en benchmarks vast om u op koers te houden. In eerste instantie lijkt dit misschien een beetje belerend, maar geloof ons: u zult blij zijn dat u de tijd heeft genomen om een plan te maken.
Hier zijn enkele suggesties voor uw lijst:
- Uw huidige huisbaas opzeggen
- Je spullen sorteren
- Doe donaties of houd een garageverkoop
- Huur een professionele verhuizer in
- Uw dozen inpakken
- Maak een plan voor uw huisdieren en kinderen op Express Move dag
- Dien uw adreswijziging in en sluit uw nutsvoorzieningen af.
- Op de verhuisdag
- Strategieën uitpakken
- Neem zelfs de vervelende details op om er zeker van te zijn dat niets is vergeten, en volg het plan nauwgezet.
Neem zelfs de vervelende details op om ervoor te zorgen dat niets wordt vergeten, en volg het plan nauwgezet.
3-Reduceer de grootte van de site
Verhuisbedrijven hebben de neiging kosten in rekening te brengen op basis van de grootte van de vrachtwagen, het aantal verhuizers en het aantal uren dat nodig is om de klus te klaren. Als u uw spullen van tevoren wegdoet, bespaart u op uw verhuiskosten.
Als dat u niet overtuigt, kunt u overwegen veel tijd te besteden aan het inpakken, verhuizen en uitpakken van veel spullen die u niet gebruikt. Nieuwe plaatsen zijn gemaakt voor een nieuw begin, en het is het beste om uw ongewenste of ongebruikte spullen naar een nieuw huis te sturen voordat u naar het uwe vertrekt.
Om het gemakkelijker te maken, ga je stuk voor stuk en maak je aparte stapels voor verkopen, doneren en weggooien. Als je een deel van je spullen wilt verkopen, overweeg dan online platforms zoals Facebook Marketplace, eBay of kledingsites zoals Poshmark. U kunt ook de meer traditionele weg bewandelen en een tuinverkoop houden of uw spullen naar een consignatiewinkel brengen. Consignatiewinkels betalen je wanneer je spullen verkocht zijn, dus begin vroeg.
4-Begrijp de hulp die je nodig hebt
Denk na over de hulp die u nodig kunt hebben tijdens uw verhuizing. Er zijn full-service verhuizers die niet alleen uw spullen verhuizen, maar ook voor u in- en uitpakken. Zij zorgen voor het verpakkingsmateriaal en brengen het naar de overkant. Zij demonteren en monteren ook de meubels om de verhuizing te vergemakkelijken.
Als u besluit zelf uw dozen in te pakken, kunt u de hulp van vrienden inroepen om de taak minder vervelend te maken. Probeer een inpakfeestje te organiseren, dat is een geweldige manier om te socialiseren en bij te praten. Of u er nu voor kiest om zelf in te pakken of deskundigen in te huren, bepaal bij welke taken u hulp nodig heeft en voeg deze toe aan uw werkplan.
5-Wacht niet tot het laatste moment met inpakken
Dit spreekt misschien voor zich, maar het is zo’n algemeen probleem dat het een eigen advies verdient. Zeg ons na: « Ik ga niet op het laatste moment inpakken ».
Zelfs nadat je je hebt ontdaan van spullen die je al een tijdje niet meer hebt gezien, zijn er nog steeds dingen in je huis die je niet dagelijks nodig hebt of gebruikt. Begin met ze in te pakken. Kunstwerken, decoratieve voorwerpen en seizoensartikelen kunnen allemaal vroeg in het proces worden ingepakt.
Als u tot het laatste moment wacht met inpakken, raken de dozen vaak ongeorganiseerd en komen breekbare spullen niet door de verhuizing heen. Geef uzelf voldoende tijd voor een geordende aanpak en vergeet niet uw dozen te labelen. Je zult jezelf bedanken aan de andere kant!
6-Vind gratis verhuismateriaal
Er zijn veel plaatsen waar je gratis dozen kunt vinden. Kijk, voordat u nieuwe voorraden gaat inslaan, rond in uw buurt en raap er een paar op die anders weggegooid zouden worden. Slijterijen, boekhandels, kruidenierswinkels en dergelijke zijn goede plaatsen om te vragen naar lege verzenddozen.
U hebt geen stapels noppenfolie en eindeloze rollen plastic tape nodig om uw waardevolle spullen te beschermen. Gebruik theedoeken, lappen en kranten om ze in te pakken.
7-Kies uw verhuisdatum strategisch
De datum die u kiest om te verhuizen bepaalt de beschikbare vrachtwagens en verhuizers, en beïnvloedt de kosten van uw verhuizing. In het weekend en op feestdagen is er meer vraag naar verhuisbedrijven, waardoor de prijzen stijgen. De lange, heldere dagen van de zomermaanden zijn goed voor verhuizingen, wat betekent dat verhuizers vaak volgeboekt zijn. Als je kunt, verhuis dan in het midden van de week. Dit zal ervoor zorgen dat vrachtwagens en uitrusting beschikbaar zijn en dat de verhuizers klaar staan om het zware werk te doen.
7-Verhuizers inhuren
Boek tijdig uw verhuisbedrijf in Brussel en vink het betreffende vakje op uw lijst aan. Zodra u duidelijk bent over de hulp die u wenst en de hoeveelheid spullen die u meeneemt, kunt u gemakkelijk een nauwkeurige offerte ontvangen van een professionele verhuizer. Geef aan of er extra kosten zijn voor grote of omvangrijke voorwerpen die u bezit. Als de toegang of de beschikbaarheid van parkeergelegenheid bij een van uw huizen moeilijk is, laat de verhuizer dat dan weten zodat hij zich daarop kan voorbereiden. Een professionele verhuizer inhuren bespaart u een hoop stress (en zweet) op de verhuisdag.
8-Pak een doos met benodigdheden
Aan het einde van een lange verhuisdag is het laatste wat u wilt doen door dozen graven op zoek naar lakens en een tandenborstel. Door nu een doos met benodigdheden in te pakken, kun je de eerste nacht uitrusten.
Pak een doos of twee in met de dingen die je de eerste nacht nodig hebt: lakens, pyjama, tandenborstel en andere benodigdheden. Het is ook handig om wat spullen in te pakken om te koken, zoals borden en glazen, en vergeet het koffiezetapparaat niet!
9-De nutsbedrijven en de post niet vergeten
Hopelijk heb je dit opgenomen in je verhuisplan en heb je herinneringen voor jezelf ingesteld. U moet uw nutsbedrijven op de hoogte brengen van de laatste dag dat u verantwoordelijk bent voor het gebruik van de nutsvoorzieningen in uw huis. Als u een meter hebt, maak dan foto’s van uw vertrek om een register bij te houden. Als u in de buurt verhuist en dezelfde nutsbedrijven gebruikt, regel dan een overdracht van diensten.