Verhuisadvies

Hoe kunt u een verhuizing doeltreffend organiseren, zonder tijd te verliezen en zonder te verzanden in alle stappen en voorbereidingen? Volg onze beste
Verhuisadvies voor een efficiënte organisatie en een gemakkelijke verplaatsing.

Verhuisadvies om uw verhuizing te vergemakkelijken

Hoe kunt u de kosten van uw verhuizing beperken? Wanneer moet je verhuizen? Hoe kiest u uw verhuizer? Ons speciale artikel Verhuisadvies geeft u een overzicht van alles wat u moet weten om uw verhuizing efficiënt te organiseren.

1.Kies uw verhuisdatum verstandig

Dit is een van de beste manieren om geld te besparen. Omdat verhuizen een seizoensgebonden activiteit is, stijgen de prijzen van verhuizers in de periodes waarin de vraag het grootst is. Vermijd in het bijzonder het verplaatsen van

  • in het weekend en in het weekend
  • tijdens de zomerperiode (mei-september)
  • aan het eind van de maand

2.Begin vroeg met inpakken

Je bent waarschijnlijk van plan om alles 2 of 3 weken voor de verhuisdag in te pakken. Maar tenzij u een kleine verhuizing plant, moet u rekenen op meer tijd bij het inpakken. Het is raadzaam om vroeg en ruim van tevoren te beginnen. In plaats van op het laatste moment te beginnen en verrast te worden door het onverwachte.

3.Maak een gedetailleerde inventaris op

Voordat u begint met het inpakken van al uw spullen, moet u de tijd nemen om uw spullen opzij te zetten om uzelf beter te organiseren en een inventaris op te maken van wat u mee wilt nemen, corresponderend met elke kamer. Deze stap zal u ook helpen om al uw bezittingen te sorteren.

Denk aan een verhuisverzekering

U moet beslissen wat u wilt houden, wat u wilt verkopen of weggeven, en wat u wilt weggooien. Uw « Bewaar »-lijst is de belangrijkste en stelt u in staat om gemakkelijk de inventaris van uw voorwerpen in te dienen voor de verzekering.

Groepeer uw spullen per kamer en markeer de dozen met een kleur die bij elke kamer hoort.

Specificeer in uw inventaris de staat van elk voorwerp en maak eventueel foto’s van de duurste voorwerpen. Dit kan worden gebruikt als bewijs in geval van schade. Het is beter het zekere voor het onzekere te nemen!

4.Opruimen

Opruimen is waarschijnlijk een van de moeilijkste activiteiten bij een verhuizing. Sorteren dwingt je om de balans op te maken van alles wat je tot nu toe hebt verzameld en of je het nog wel wilt meenemen. Wanneer u uw spullen sorteert, vraagt u zich dan werkelijk af of u dit of dat voorwerp (dubbele exemplaren, enz.) nodig hebt? Wanneer heb je hem voor het laatst gebruikt? Werkt het nog goed?

Ongebruikte spullen sorteren en weggooien

verhuizing-groupon

Dit is een van de moeilijkste taken van het inpakken van uw spullen en u moet grondig zijn in uw keuzes. Ontdoe je van dingen die je absoluut niet nodig hebt, en van kapotte spullen. Doe geen moeite om alles in te pakken en spullen mee te nemen die alleen maar stof zullen verzamelen in uw nieuwe flat.

goedkoop-verhuizen-in-brussel

5.Begin met wat je niet onmiddellijk nodig hebt

Het inpakken van al uw spullen is niet in één dag klaar. Het is verstandiger om te beginnen met de kamers en voorwerpen die je niet meteen kunt gebruiken. U gebruikt deze voorwerpen niet regelmatig, dus het inpakken ervan mag uw dagelijkse schema niet verstoren.

Artikelen buiten het seizoen

Begin bijvoorbeeld met het inpakken van je schuur, garage en opslagruimtes. Vooral seizoensartikelen zoals surfplanken, ski’s, fietsen en kerstversiering moeten als eerste worden ingepakt. Ga dan naar je woonkamer, keuken, badkamers, en laat je slaapkamer voor het laatst over.

6.Organiseer jezelf kamer per kamer

Wanneer u voor het eerst een verhuizing organiseert, is het niet ongewoon dat u zich overweldigd voelt door de hoeveelheid spullen en items die u moet inpakken. De truc is om één kamer per keer in te pakken. Door de tijd te nemen en elk stuk apart door te nemen, is het gemakkelijker het inpakken te organiseren. Dit is gemakkelijker dan alles tegelijk aan te pakken en overweldigd te worden.

Organiseer uw leefomgeving

Haast u niet en pak elk stuk één voor één goed in. Zo blijft u beter georganiseerd en kunt u veel sneller inpakken. Vergeet niet dat je huis nog een paar maanden je huidige huis is. Het is niet prettig om enkele weken tussen de dozen te leven, vooral niet als je je tijd besteedt aan het zoeken naar je spullen en het uitpakken en opnieuw inpakken!

7.Alternatieve verpakkingsoplossingen

De juiste dozen en verpakkingsmaterialen vinden is belangrijk om ervoor te zorgen dat uw bezittingen veilig en beschermd worden vervoerd. Ook dit kan een extra kostenpost zijn in uw verhuiskosten, als deze niet gratis door uw verhuisbedrijf worden verstrekt. U kunt ook kiezen voor alternatieve en direct beschikbare verpakkingsoplossingen, zoals:

  • linnen, lakens, handdoeken, kleding om je spullen in te pakken of op te vullen en te beschermen;
  • oude dekens, dekzeilen, enz. om uw meubels te beschermen.
Verwijdering verpakking
  • Oude kranten en tijdschriften om dozen te vullen en als opvulling te dienen;
  • tassen, manden en koffers om boeken of kleren te dragen.

Vraag ook, in plaats van dozen te kopen, aan uw vrienden, familie en winkels in de buurt of ze nog ongebruikte dozen hebben. Of koop herbruikbare plastic bakjes.

8.Gebruik verhuisdozen aangepast aan het soort voorwerpen

Als u kiest voor conventionele verpakkingsmaterialen, vergeet dan niet dat er gespecialiseerde dozen bestaan die zeer praktisch zijn. Deze zijn geschikt voor het veilig en efficiënt vervoeren van bepaalde soorten voorwerpen zoals serviesgoed, kleding, schilderijen, glazen, enz.

Professionele verhuisbedrijven bieden alle soorten verhuisdozen en beschermende materialen aan. Aarzel niet om hen advies te vragen over een verhuizing als u niet zeker bent. Zij kunnen u ook adviseren over de juiste hoeveelheid en het juiste type dozen voor het volume dat u moet vervoeren.

Menu