Het is Verhuizen naar Brussel ! Met de langere dagen, de heldere hemel en het warmere weer willen velen van ons graag verhuizen naar een nieuwe ruimte. De opwinding van een nieuw hoofdstuk wordt vaak overschaduwd door een gevoel van overweldiging. De to-do lijst is lang, dus hoe pak je het aan?
Het is misschien ambitieus om te suggereren dat expres verwijderen een leuke ervaring moet zijn. Het is hard en vervelend werk soms, en het is niet de favoriete bezigheid van de meeste mensen. Maar dat betekent niet dat het zo moeilijk hoeft te zijn. Wij hebben 5 tips om vóór de verhuizing georganiseerd te blijven, om de druk wat weg te nemen.
1 – Begin goed
De beste manier om georganiseerd te blijven is vroeg beginnen. Het vermijden van taken tot het laatste moment is zeker niet zonder voordelen. Het is immers veel leuker om te dromen over een nieuwe bank of om vaste klant te worden in je nieuwe buurtcafé. Vecht tegen de drang en stel uw verhuizing niet uit.
Door vroeg te beginnen, kunt u in een comfortabeler tempo verhuizen. U hebt genoeg tijd om uw stappen te plannen, de hulp in te roepen die u nodig hebt en alles op orde te houden. Georganiseerd blijven betekent niet beknibbelen, wat betekent dat u uzelf voldoende tijd moet gunnen.
Downsizing
Een goede stap in de eerste fase is downsizing. Dit is de fase waarin je de « toekomstige jij » een plezier doet en je ontdoet van alle dingen die je niet nodig hebt. Het is niet nodig om in te pakken, te verhuizen, uit te pakken en een plaats te vinden voor de dingen die je niet gebruikt.
Ga kamer voor kamer en filter je spullen. Scheid uw stapels voor donatie, verkoop, afval of recycling. Door deze aparte stapels te verzamelen, heb je ook een idee van je volgende stappen.
Spullen verkopen kost tijd, dus je kunt het beste snel beginnen. Platforms als Facebook Marketplace, eBay of ThreadUp zijn geweldige plekken om je spullen aan te bieden en te verkopen. Je kunt ook de lokale drop-off shops in onze omgeving proberen, die je betalen als je spullen zijn verkocht. Controleer hun voorwaarden, want sommige bieden alleen winkelkredieten. Dit kan minder nuttig zijn als u gaat verhuizen.
Als u spullen wilt doneren, beslis dan waar u ze naartoe brengt. Veel donatiecentra hebben dagen of tijden in de week waarop ze open zijn om spullen te ontvangen.
Sorteren voordat je inpakt
Pak niet zomaar dozen en tassen en gooi je spullen erin waar het maar past. Door je spullen te sorteren voordat je begint in te pakken, wordt het aan de andere kant veel gemakkelijker.
Je kunt deze stap uitvoeren terwijl je aan het inkrimpen bent. Ga door elke kamer en scheid de te bewaren spullen van de te verwijderen spullen en groepeer ze op een ordelijke manier. Liggen er kleren in uw kantoor aan huis? Of liggen er boeken verspreid in huis? Leg alles op zijn plaats voordat u begint met inpakken, zodat u het in de juiste kamer van uw nieuwe huis kunt uitpakken.
Gebruik lijsten en etiketten
Er zijn verschillende lijstjes die u helpen georganiseerd te blijven voor de verhuizing. To-do lijstjes voor de verhuisdag. Inventarisatielijsten, voor het geval u uw spullen opslaat voordat u gaat uitpakken. Onkostenlijsten, zodat u de kosten van de verhuizing kunt bijhouden. Deze lijsten geven u een overzicht van hoe ver u bent gekomen en hoe ver u nog moet.
Labels zijn essentieel voor het organiseren van uw verhuizing. Aangezien u al die tijd hebt besteed aan het sorteren van uw bezittingen en ervoor hebt gezorgd dat u ze verstandig inpakt, zal etikettering u helpen ervoor te zorgen dat ze in uw nieuwe huis aankomen zoals ze zijn vertrokken. Plaats duidelijk geschreven etiketten op de zijkanten en de bovenkant van uw dozen, zodat u ze kunt identificeren, ongeacht hoe ze zijn georiënteerd.
Label per kamer voor uw verhuizers, zodat ze de dozen op de juiste plaats kunnen zetten. U kunt ook specifieker zijn – denk aan KAMER – KLEDING – HANG – om ervoor te zorgen dat u weet wat er in elke doos zit voordat u deze opent. Zo kunt u het uitpakken op dezelfde georganiseerde manier aanpakken.
Als laatste inpakken, als eerste openen
Als u begint met inpakken, wees dan strategisch. Begin met het inpakken van de dingen die u het minst gebruikt en die u niet zult missen als de verhuisdag nadert. Seizoenskleding, reservelakens en minder gebruikte keukenartikelen zijn goede plekken om te beginnen. Naarmate de Verhuizen naar Brussel dichterbij komt, pakt u de dingen in die u vaker gebruikt. Dit zijn waarschijnlijk de dingen die u het eerst uitpakt.