Het inpakken en verhuizen van uw spullen is van fundamenteel belang voor elk nieuw hoofdstuk in uw leven. Als je nieuwe baan vereist dat je op een nieuwe plek gaat wonen, is dat een uitnodiging om de dingen die je bezit opnieuw te evalueren. Neem je alles mee of laat je wat achter? En hoe krijg je alles naar je nieuwe bestemming? Dit is waar u rekening mee moet houden als u uw spullen naar een nieuwe flat verhuist.
Bereid je voor op opruimen
Voordat u aan inpakken en Verhuizen naar Brussel kunt denken, moet u beslissen wat u meeneemt. Als u uw nieuwe flat kent, met name de grootte en de indeling ervan, kunt u bepalen wat u mee kunt nemen naar uw nieuwe woning.
Ook als u naar het buitenland verhuist, moet u rekening houden met de gevolgen van de locatie voor wat u nodig hebt. Als u bijvoorbeeld van Colorado naar Tampa verhuist, hoeft u misschien niet al uw koud-weer-kleding of ski-uitrusting te bewaren.
Zelfs je nieuwe baan kan een rol spelen in wat je bewaart of weggeeft. Als de nieuwe baan bijvoorbeeld een grote promotie betekent, is uw huidige professionele garderobe misschien niet meer geschikt voor uw nieuwe functie.
En kijk uit voor duplicaten. Heb je vier sets maatbekers of twee weegschalen? Verminderen en elimineren.
Weggooien, verkopen of doneren
Zodra u weet wat u achterlaat, beslist u hoe u het het beste kunt wegdoen: verkopen, schenken of weggooien.
Er zijn belastingvoordelen verbonden aan doneren, dus houd bij wat u aan het goede doel geeft, zodat u het kunt opvoeren bij uw belastingaangifte. Maar niet alles kan worden gedoneerd; de meeste liefdadigheidsinstellingen willen geen kleding in slechte staat, oude elektronica of bepaalde soorten meubilair. Neem contact op met het goede doel waaraan u wilt doneren en zoek uit wat hun huidige regels zijn.
Wees verstandig. Het is niet omdat iets sentimentele waarde heeft, dat je het moet houden.
Kiezen tussen doe-het-zelf en professionele verhuizers
Vervolgens kunt u beslissen of u zelf gaat Verhuizen naar Brussel of een professioneel verhuisbedrijf inhuurt. Het kan zijn dat uw werkgever uw verhuizing voor zijn rekening neemt met een royale verhuisvergoeding.
Zo niet, dan zult u moeten beslissen of u alles in een huurwagen kunt inpakken (en aan de andere kant uitladen). Vergeet niet dat elke verhuizing veel moeilijker is dan u denkt, en u zult er nooit spijt van hebben dat u een beroep doet op professionals als u zich dat kunt veroorloven. Als het nog niet te laat is, kijk dan of uw bedrijf bereid is de kosten van de expresverhuizing te helpen compenseren, zelfs als ze u in eerste instantie geen verhuisvergoeding hebben aangeboden.
Karen Condor heeft er geen spijt van dat ze een verhuisbedrijf heeft gebruikt op haar reis van Pennsylvania naar Zuid-Californië, waarbij ze een baan aannam die haar een goede promotie opleverde. « Gelukkig kwam de promotie met een verhuisvergoeding, waardoor we een professioneel Brussels Verhuisbedrijf konden inhuren », legt Karen uit. « We onderzochten en netwerkten met iedereen die we kenden om het meest gerenommeerde en betaalbare bedrijf te vinden, en de verhuizing van onze eenkamerflat vol persoonlijke bezittingen en twee auto’s verliep probleemloos. »