Verhuizing van het bedrijf

Hoe organiseert u kantoorverhuizingen en Verhuizing van het bedrijf? Groeit uw bedrijf en hebt u grotere kantoren of een betere locatie nodig? Bekijk de indicatieve prijzen en ontdek hoe u geld kunt besparen met onze offerte-aanvraagdienst.

Schatting van de kosten van een bedrijfsverhuizing

De totale kosten van een bedrijfsverhuizing zijn moeilijk in te schatten. Er moet namelijk met veel factoren rekening worden gehouden, zoals de indeling van de toekomstige kantoren. De rekening kan dus heel snel oplopen! Afhankelijk van de omvang van het bedrijf, de nieuwe locatie, de aard van de kantoren (hoofdkantoor, bijkantoor). Vaak moet men rekenen op enkele duizenden of zelfs miljoenen euro’s voor grote groepen! Hier volgt een indicatie van de kosten waarmee rekening moet worden gehouden bij de overdracht van een onderneming:

Items Indicatieve kostenoverdracht van het bedrijf Details
Verwijdering van kantoorwerkplekken100 – 200€ / postOverdracht van computer- en elektronische apparatuur
Montagewerk300 – 700€ / vierkante meterHet gaat om 50% tot 75% van het totale budget voor de aanpassing van de lokalen aan de veiligheidsnormen, de inrichting van de werkruimten (scheidingswanden, vergaderzalen, enz.), de installatie van elektronische en computerapparatuur, enz.
Verwijdering van dozen, dossiers, bedrijfsarchieven100 – 250€ / werknemerOngeveer 15% van de totale kosten
Sociale kostenDe kosten variëren per werknemer en afhankelijk van de nieuwe locatie, bijvoorbeeld in Frankrijk of in het buitenland.Deze omvatten bijvoorbeeld verhuispremies en vergoedingen voor kantoorpersoneel vanwege de afstand tussen woon- en werkplaats
HurenHet is zeer waarschijnlijk dat het bedrijf gedurende meerdere maanden twee huurpenningen tegelijk moet betalen. Voor kleinere bedrijven is het betrekken van tijdelijke panden of co-working spaces ook een haalbaar en minder duur alternatief.

Hoe bereid je een bedrijfsverhuizing voor?

Wat zijn, naast de vele logistieke aspecten, de inrichting en werkzaamheden in de nieuwe kantoren, de administratieve procedures, enz. de belangrijkste punten om de overplaatsing van uw medewerkers voor te bereiden? Wat zijn de belangrijkste punten om de overdracht van de kantoren van uw werknemers voor te bereiden?

Het is belangrijk om op deze teams te vertrouwen om een bedrijfsoverdracht te organiseren. Begin met het aanwijzen van een of meer managers die alle operaties coördineren en de interne verdeling van het werk op zich nemen. Deze managers zijn verantwoordelijk voor het vaststellen, vóór de eigenlijke overdracht, waar alle verschillende posities zullen worden ondergebracht.
Zij wijzen in elke afdeling een persoon aan die verantwoordelijk is voor het materiaal en de persoonlijke bezittingen en die ook verantwoordelijk is voor het verstrekken van informatie aan de werknemers. De verantwoordelijke(n) zorgen ook voor de inventaris van de inrichting zodra de nieuwe kantoren zijn gekozen. Op die manier is het gemakkelijker te controleren of alles naar de betrokken afdeling is overgebracht.

Advies van professionals om uw bedrijfsverhuizing met een gerust hart te plannen

Volg het advies van onze deskundigen om de overdracht van uw kantoren met een gerust hart te beheren:

  • Stel een lijst op van leveranciers van apparatuur en onderhoud en breng hen op de hoogte van de verandering van kantoor;
  • Kondig uw verhuizing zo snel mogelijk aan en communiceer deze op uw website, buiten uw gebouw en uw nieuwe pand;
  • Controleer of uw internet goed werkt in de nieuwe kantoren (snelheid, netwerkverbinding, toegang voor het personeel, enz;
  • Sorteer en ontdoe u van alles wat u niet nodig hebt, zoals documentatie en verouderd materiaal (bedrijfsbrochure, visitekaartje, enz.) en probeer zoveel mogelijk te digitaliseren;
  • Maak een algemene back-up van uw gehele computersysteem en werkbestanden. Investeer zo nodig in nieuwe apparatuur of besteed dit uit aan een extern bedrijf.
Menu