Bij het plannen van een verhuizing naar een nieuwe woning zijn er veel belangrijke details om te regelen. Deze omvatten het bepalen van wat u moet verhuizen, het beperken van wat u moet verhuizen en het contacteren van de juiste mensen voor hulp. Dit kan tot veel frustratie leiden. Wij willen uw aandacht vestigen op vier veelgemaakte verhuisfouten, zodat u die tijdens deze belangrijke periode in uw leven kunt vermijden.
Voorbereiding vooraf
Als u van plan bent te verhuizen, moet u zich van tevoren voorbereiden. Als u te lang wacht, krijgt u te maken met onnodige stress en problemen. Neem bijvoorbeeld zo snel mogelijk contact op met een verhuisbedrijf uit Brussel, begin met het inpakken van uw spullen en bepaal uw verhuisdatum. Op die manier kunt u bepalen hoe u de verhuizing aanpakt en problemen op het laatste moment voorkomen.
Als u georganiseerd blijft en uw verhuistaken vóór de dag van vertrek afrondt, kunt u het hele proces gemakkelijker en vlotter laten verlopen.
Vraag verschillende offertes
Soms krijgen mensen maar van één verhuisbedrijf een offerte, en dat is een vergissing. Een offerte geeft u een schatting van wat u zult moeten betalen wanneer het verhuisbedrijf uw spullen komt verhuizen. Als u maar één offerte krijgt, kan het zijn dat u uiteindelijk meer geld kwijt bent aan uw verhuizing. Wij raden u dan ook aan om meerdere verhuisoffertes te vragen. Wanneer u de verschillende offertes vergelijkt, zorg er dan voor dat u leest wat in elke offerte is inbegrepen om er zeker van te zijn dat u voor alle professionele verhuizers dezelfde diensten vergelijkt.
Neem de maten op in uw nieuwe huis
Voordat u uw spullen laat verhuizen, moet u uw nieuwe huis opmeten. Als u bijvoorbeeld uw sofa naar uw nieuwe huis wilt verhuizen, moet u ervoor zorgen dat u voldoende ruimte hebt. Zo niet, dan zult u de bank waarschijnlijk moeten verkopen of wegdoen voordat u verhuist.
Doe hetzelfde voor alle grote spullen die u mee wilt nemen naar uw nieuwe huis. Anders loopt u het risico dat u het verhuisbedrijf betaalt om spullen te verhuizen die u uiteindelijk aan een goed doel moet schenken zodra u in uw nieuwe huis bent aangekomen.
Uw documenten bijhouden
Tijdens het verhuisproces zult u documenten moeten bewaren. Zo moet u bijvoorbeeld al uw expresverhuisdocumenten bij de hand houden. U zult ook allerlei andere documenten moeten bewaren, zoals geboorteakten, paspoorten, inschrijvingsbewijzen van voertuigen, medische dossiers, verzekeringsbewijzen, dierenartsdossiers en huur- en hypotheekdocumenten. Bewaar deze documenten in een dossier waarvan u altijd weet waar ze zich bevinden, zodat u ze niet kwijtraakt. U moet ook belangrijke telefoonnummers opschrijven voor het geval u uw telefoon verliest.
Conclusie
Het is gemakkelijk om fouten te maken wanneer u aan het verhuisproces begint, omdat u belangrijke details over het hoofd kunt zien. Deze vier tips zullen u helpen enkele van de belangrijke onderdelen van het proces te onthouden. Als u klaar bent om te verhuizen, zal het team van verhuisfirma brussel u graag helpen. Contacteer ons vandaag