Inpakken kan gemakkelijk het probleem worden bij een verhuizing. Het kan zich voortslepen en je leven – en je ruimte – overnemen. Gelukkig hoeft dat niet!
Zoals met veel dingen in het leven hangt het af van de aanpak. De juiste aanpak van het inpakken bespaart tijd, geld, ruimte en een hoop frustratie. Wij hebben onze 7 favoriete tips voor efficiënt inpakken op een rijtje gezet. Deze tips lijken misschien gezond verstand, maar geloof ons, ze worden vaak vergeten!
1. begin vroeg
Wij begrijpen dat u niet altijd de luxe heeft van een lange aanlooptijd voor de verhuisdag. Soms moet je in een korter tijdsbestek verhuizen naar brussel , wat een beetje stressvol kan zijn. Maar laat de stress je niet overweldigen en je ervan weerhouden de leiding te nemen!
Hoeveel tijd u ook heeft tot de verhuisdag, begin zo snel mogelijk met het inpakken. Wacht niet tot de laatste minuut, geloof ons. Het is vrijwel onmogelijk om efficiënt in te pakken als je te laat begint.
2. een plan maken
Dit punt moet vet en onderstreept worden omdat het zo belangrijk is. Eerst een plan maken is cruciaal om effectief te blijven. Als je een plan hebt, kun je kalm en ontspannen blijven tijdens het hele proces. Je bent het meest effectief als je kalm bent!
Begin met het maken van een lijst van uit te voeren taken en een tijdschema voor de voltooiing ervan. Bij het inpakken kunt u het beste zo vroeg mogelijk beginnen met breekbare spullen. Zo kunt u ze zorgvuldig inpakken zonder u te haasten.
Items die u minder vaak gebruikt zijn waarschijnlijk de volgende op uw lijst. Neem in deze stap kleding of sportuitrusting mee die buiten het seizoen is. Bewaar je spullen voor dagelijks gebruik natuurlijk voor het laatst, want die heb je nodig tot de verhuisdag.
3. afscheid nemen
Neem alleen mee wat je mee wilt nemen. Het is logisch, toch? Je zou verbaasd zijn hoe makkelijk het is om alles in te pakken, zelfs als je het niet nodig hebt. (Laten we eerlijk zijn – wie heeft echt alles nodig in zijn huis?)
Tenzij je Marie Kondo’s levensstijl tot op de letter volgt, is de kans groot dat je extra spullen hebt rondslingeren. Kleren die je al jaren niet meer draagt, boeken die je nooit meer leest en hoe komt die tweedehands blender in het keukenkastje terecht?
Begin bij het maken van je plan met de ‘afscheid’ fase. Verzamel uw donaties, geschenken en artikelen voor de verkoop. Zet ook het doorgeven van deze zaken al vroeg op je to-do lijst. Het verkopen van artikelen kan langer duren dan verwacht.
4. een voorraad aanleggen
Om effectief in te pakken, moet je ervoor zorgen dat je in de flow blijft als je er eenmaal bent. Dit betekent dat je al je voorraden bij de hand moet hebben. Er zijn veel plaatsen waar u gratis dozen kunt krijgen en wij raden u aan ze op te halen bij plaatselijke winkels. Vervolgens heb je plakband, stiften, etiketten en dingen als pakpapier en noppenfolie voor breekbare spullen nodig.
Het is een delicaat evenwicht om voorraden in te slaan zonder te veel op te stapelen. Daarom is het handig om je voorraden van tevoren te sorteren, zodat je een goed idee hebt van wat je meeneemt.
Overweeg de aanschaf van speciale benodigdheden, zoals kledingdozen of serviesdozen. Met garderobedozen kunt u kleding inpakken zonder deze van de hanger te halen, waardoor inpakken en uitpakken nog efficiënter wordt. Serviesdozen helpen u om serviesgoed of glazen te beschermen, omdat ze speciale tussenschotten hebben om stoten tijdens het vervoer te voorkomen.
5. gebruik wat je hebt
Niet alles heeft professionele apparatuur nodig. Als uw commode niet te zwaar is, kunt u lichte voorwerpen in de laden leggen en ze vastzetten. U kunt voorwerpen in handdoeken, lakens en kleren wikkelen om ze te beschermen. Koffers kunnen dozen vervangen.
Wees creatief en gebruik wat je hebt. Inpakken gaat efficiënt en uitpakken wordt een makkie – minder spullen weggooien aan de andere kant van de wereld.
6. een ruimte aanwijzen
Omdat je vroeg begint (toch?), zul je een tijdje overal in huis dozen hebben staan. Dit betekent dat u waarschijnlijk stapels verpakkingsmateriaal en stapels ingepakte dozen zult zien. Wijs in plaats daarvan een verpakkingszone aan.
Als u een extra of minder gebruikte kamer hebt, richt daar dan een inpakruimte in. Bewaar daar uw verpakkingsmateriaal en stapel uw dozen ordelijk op zodra ze klaar zijn om te vertrekken. Zelfs als je niet de luxe hebt van extra ruimte, creëer dan een hoekje voor dit doel. Doe jezelf een plezier en houd de dingen in deze hoek netjes, zodat je onderweg niet gefrustreerd raakt.
7 Hulp inhuren
Niets is efficiënter dan iemand anders voor je te laten inpakken!
Wat u misschien dagen of weken kost, zal degenen met meer ervaring veel minder tijd kosten. Full service verhuisbedrijven zijn experts in inpakken. Ze besparen u zelfs de moeite om materialen te vinden of aan de andere kant weg te werken.
Of u nu besluit om hulp te krijgen op de dag van de spoedverhuizing of u wilt dat een full-service verhuizer voor u inpakt, verhuizen naar brussel kan u helpen de juiste ondersteuning te vinden. Onze gebruiksvriendelijke online tool brengt u in slechts enkele minuten in contact met een betrouwbare verhuizer bij u in de buurt. Dat noemen we efficiëntie.