Je huis inpakken en verhuizen naar brussel is spannend, maar ook duur. Als u denkt dat een verhuizing in het verschiet ligt, is het niet te vroeg om te beginnen met budgetteren, zodat u voorbereid bent op de kosten die komen kijken bij dozen, tape en verhuiswagens. Zoals bij de meeste avonturen in het leven, zit de duivel in de details. En wanneer u verhuist, zijn het de dingen die nooit een vrachtwagen raken die tot onverwachte kosten leiden, zoals de zorg voor kinderen en huisdieren, het vervoer van voertuigen en accommodatie onderweg. Plan uw budget van tevoren, zodat u op de hoogte bent van de komende uitgaven.
Laten we beginnen met wat kan worden beschouwd als verborgen kosten, d.w.z. de kosten in verband met de verhuizing die geen verband houden met de eigenlijke verhuizing.
Accommodatie zoeken
Als uw verhuizing lokaal is of door uw bedrijf wordt betaald, kunt u dit gedeelte overslaan. Als u over een lange afstand verhuist en de rekening betaalt, vergeet dan niet de kosten van de huizenjacht mee te nemen. Dit omvat vliegtickets, hotels, eten en benzine als u de afstand naar uw nieuwe locatie moet afleggen. De kinderen en de hond meenemen is in theorie waarschijnlijk leuker, dus tel daar de kosten van oppas en oppas bij op.
Wees voorzichtig met hoeveel geld je vooraf uitgeeft. Een goede prijs voor je huis krijgen en verwachten veel geld te hebben na de verkoop is prima, maar loop niet op de zaken vooruit. De verkoop van een huis brengt makelaarskosten met zich mee en u zult altijd moeten betalen voor reparaties of afsluitkosten voor de koper. Dus ga mee totdat je geld op de bank hebt.
Benodigdheden, vrachtwagens en arbeidskrachten
De eigenlijke verhuizing is de financieel meest transparante uitgave in het proces. Uw professionele verhuizer komt bij u thuis om een nauwkeurige schatting te maken op basis van het aantal stukken, het geschatte gewicht (niemand brengt een weegschaal mee, maak u daar geen zorgen over), de afstand en de benodigde arbeid. Hij zal u een schriftelijke raming geven met de omvang van het werk en de kosten van elk onderdeel. Als er piano’s, staande klokken, antiek of voorwerpen zijn die volledig gekrat en uitgepakt moeten worden, verwacht dan dat u extra betaalt voor deze toevoegingen.
De meeste verhuizers bieden een breed scala van diensten aan, van een volledige express verhuizing, waarbij ze gewapend met dozen, tape en dekens alles voor u komen inpakken, tot een basisdienst, waarbij ze een vrachtwagen en een paar mensen sturen om te laden, te rijden en uit te laden.
Als u zelf wilt inpakken, kan het gekozen verhuisbedrijf zorgen voor de dozen, tape en andere benodigdheden die u nodig hebt. Sommige mensen vinden het prettig om alles in te pakken, terwijl anderen liever hebben dat verhuizers speciale voorwerpen zoals spiegels, kunst en elektronica inpakken. Vraag uw verhuizer hoeveel deze a la carte diensten of speciale dozen kosten. Je wilt je nieuwe Ultra HD TV niet breken door de verkeerde doos en verpakkingsmaterialen te gebruiken.
Dit is gemakkelijk het duurste deel van de verhuizing, maar u weet dit bedrag van tevoren, zodat u de rest van uw budget hierop kunt baseren.
De meeste verhuizers bieden een breed scala van diensten aan, van een volledige express verhuizing, waarbij ze gewapend met dozen, tape en dekens alles voor u komen inpakken, tot een basisdienst, waarbij ze een vrachtwagen en een paar mensen sturen om te laden, te rijden en uit te laden.
Als u zelf wilt inpakken, kan het gekozen verhuisbedrijf zorgen voor de dozen, tape en andere benodigdheden die u nodig hebt. Sommige mensen vinden het prettig om alles in te pakken, terwijl anderen liever hebben dat verhuizers speciale voorwerpen zoals spiegels, kunst en elektronica inpakken. Vraag uw verhuizer hoeveel deze a la carte diensten of speciale dozen kosten. Je wilt je nieuwe Ultra HD TV niet breken door de verkeerde doos en verpakkingsmaterialen te gebruiken.
Dit is gemakkelijk het duurste deel van de verhuizing, maar u weet dit bedrag van tevoren, zodat u de rest van uw budget hierop kunt baseren.
Incidentele kosten
Vraag uw verzekeringsagent hoe uw huisverzekering werkt bij een verhuizing; misschien hebt u een aanvullende verzekering nodig die werkt tijdens de verhuizing zelf. De kans is groot dat u gedekt bent, maar een extra ruiter die vrijgesteld is van uw eigen risico is geen slecht idee.
De wet van Murphy is nooit zo waar als tijdens een verhuizing, en huizen zijn niet altijd klaar voor nieuwe eigenaren. Vooral als u gaat bouwen of verbouwen voordat u erin trekt, plan dan tijdelijke opslag totdat al het werk klaar is.
Als u naar uw nieuwe huis rijdt, is het natuurlijk gemakkelijk om uw auto’s daarheen te brengen. Zo niet, dan heb je waarschijnlijk een paar opties: vraag je verhuisbedrijf om voertuigen op te nemen in je verhuisofferte, maak gebruik van een autotransportdienst, of maak een roadtrip met je studiegenoot en koop een ticket naar huis.
Het belangrijkste is om er te komen
Nu u uitgeput bent door de gedachte aan alle manieren waarop u en uw geld gescheiden raken tijdens een verhuizing, is er nog één ding. Wanneer u op weg gaat voor een langeafstandsverhuizing, moet u plannen maken voor accommodatie en maaltijden onderweg. Als u vliegt, moet u rekening houden met de kosten van de vliegreis en de kosten van het vervoer van de huisdieren (tenzij een volwassen chauffeur ze meeneemt).
Het opsporen van de verborgen kosten en het anticiperen op wat er mis kan gaan, draagt in hoge mate bij tot een soepele en stressvrije verhuizing, als er al zoiets bestaat. Uw verhuizen naar brussel is een uitstekende bron voor al uw vragen. Geloof ons, we hebben het allemaal gezien en hebben meestal het antwoord op bijna alles.
Als u klaar bent om te beginnen met het budgetteren van uw verhuizing, bel ons dan!