Bij een verhuizing voelt het vaak als een voortdurende onderhandeling om de beschikbare tijd en ruimte optimaal te benutten. Het oude gezegde « tijd is geld » is zeer waar bij verhuizen, maar wij zouden aan de moderne versie zelfs « ruimte is geld » willen toevoegen. Door uw doosruimte te optimaliseren en efficiënt te gebruiken, bespaart u geld op uw verhuizing door minder dozen te verhuizen.
Wij hebben enkele tips op een rijtje gezet om u te helpen tijd en ruimte te besparen voordat u gaat verhuizing naar Brussel , zodat u klaar bent voor de grote dag.
Opruimen voordat u inpakt
Onze favoriete tip: uw spullen opruimen bespaart tijd en ruimte. Voor velen is het niet het spannendste deel van de verhuizing, maar luister naar ons.
Vroegtijdig opruimen betekent, om te beginnen, dingen wegdoen die u niet wilt, niet nodig hebt of niet gebruikt. Waarom dingen inpakken (en uitpakken) die op een nieuwe plek alleen maar stof zullen verzamelen? Doe uzelf een plezier en zoek een nieuw thuis voor de dingen die niet in uw nieuwe huis thuishoren.
Ook al kost het uitzoeken van uw spullen wat tijd, u bespaart tijd met inpakken, verhuizen en uitpakken. Breng wat tijd door in elke kamer en maak stapels: houden, weggeven, verkopen, weggooien. Je zult waarschijnlijk dingen vinden waarvan je niet wist dat je ze nog had, en de kans is groot dat je zelfs bruikbare spullen vindt.
Als je eenmaal hebt bedacht wat je mee wilt nemen, zul je merken dat je minder dozen nodig hebt, minder ruimte in huis en in de vrachtwagen, en minder tijd kwijt bent aan het voorbereiden en inpakken van spullen. Een goed begin!
Gebruik uw laden
Wanneer u begint met het inpakken van uw spullen, komt u misschien in de verleiding om uw ladekasten leeg te halen. Dat is natuurlijk logisch – velen van ons zijn ervan overtuigd dat het het beste is om alles in dozen te verpakken en op te stapelen voor de verhuizing.
Overweeg een andere oplossing: als het gaat om lichte, niet-kwetsbare spullen in lades, laat ze daar dan liggen. Dit geldt natuurlijk niet voor de stenenverzameling die je in de onderste la hebt liggen. Maar als u kleren, linnengoed en andere lichte voorwerpen hebt, zullen ze niet veel gewicht of last toevoegen aan de verhuizing van uw dressoir.
Dit bespaart u de noodzaak van meer dozen, en bespaart u tijd die anders zou worden besteed aan uitladen, inpakken, uitpakken en opnieuw laden onderweg. Zorg ervoor dat u de laden afplakt om uw verhuizers te helpen.
Uw koffers inpakken
De zoektocht naar dozen kan bestaan uit het rondrennen door de stad of het ophalen van dozen bij uw plaatselijke verpakkingswinkel. Waar je je verhuisdozen ook haalt, het kost tijd om ze te vinden. En wat gebeurt er als je er niet genoeg hebt? Terug naar de tekentafel!
Bespaar jezelf de moeite en gebruik je koffers. Laad ze niet leeg in de vrachtwagen als ze gevuld zouden kunnen worden met uw persoonlijke spullen. En als bonus, ze staan op wielen! Je kunt er dus veel in kwijt, maar vergeet niet dat je ze nog steeds in en uit de vrachtwagen moet tillen.
Omdat ze gemakkelijker te verplaatsen zijn, kunt u boeken en fotoalbums in de koffers stoppen. Pas op dat je ze niet te vol doet, vooral als je een trap op moet. Bij het uitpakken heb je dan geen lege dozen rondslingeren en hoef je niet te zoeken naar een manier om ze kwijt te raken. Een win-win situatie!
Improviseer op verpakkingsmateriaal
In plaats van naar de winkel te rennen om noppenfolie en inpakpapier te kopen, kijk je beter rond. U kunt voorwerpen zoals handdoeken, vodden, kleding en linnengoed gebruiken om de meer delicate voorwerpen op te vullen. U kunt deze voorwerpen ook gebruiken om de dozen te vullen om te voorkomen dat voorwerpen tijdens de expresseverhuizing verschuiven.
Gebruik sokken om brillen te bedekken, shirts en kleinere kleren om gaten in de dozen op te vullen, en dekens om grotere kostbaarheden in te pakken. Als u aan de andere kant komt, pakt u in één keer twee keer zoveel uit! Wanneer u uw delicatessen uitpakt en opbergt, kunt u ook uw linnengoed op zijn plaats leggen.
Vroeg beginnen
De beste manier om tijd en ruimte te besparen voor een verhuizing naar Brussel is vroeg beginnen. Als je haast hebt, ben je minder methodisch. Dit betekent dat dingen worden geduwd waar ze kunnen gaan in plaats van goed te worden geplaatst. Inpakken gaat misschien sneller in een race tegen de klok, maar uitpakken wordt een nachtmerrie.
Begin vroeg, zodat u de tijd kunt nemen om weloverwogen in te pakken en de spullen geordend op te bergen. Zo komt u georganiseerd aan en kunt u aan de andere kant vlot uitpakken. Geloof ons, u zult dankbaar zijn dat u dat gedaan hebt.