Ahh, het moment waarop je hebt gewacht: je hebt je eigen plek! Voor het eerst ben je alleen. Je kunt zo laat opblijven als je wilt, op elk moment van de dag films kijken in de woonkamer, en als je geen zin hebt om meteen af te wassen… laat het rusten! Je hebt veel vrijheid.
We weten zeker dat u erg enthousiast bent over deze grote stap in uw eigen leven, en we willen het zeker niet voor u bederven met praktische zaken, maar er zijn er een paar. Inpakken en verhuizen is voor velen van ons het minst leuke deel van verhuizen. Maar dat hoeft het niet te zijn! Aangezien dit uw eerste verhuizing is, is dit het perfecte moment om goede gewoonten te ontwikkelen die het hele proces veel gemakkelijker zullen maken, zowel nu als bij toekomstige verhuizing naar Brussel.
Maak een goede start
Er zijn waarschijnlijk veel dingen die u liever doet dan sorteren, inpakken en voorbereiden, en we nemen het u zeker niet kwalijk! Probeer echter vroeg te beginnen en doe jezelf een plezier in de toekomst.
In plaats van jezelf te pushen om alles in één keer te doen, probeer het beetje bij beetje te doen. De kans is groot dat u niet alles wilt meenemen. Daarom is het nuttig uw bezittingen te sorteren en te beslissen wat u meeneemt, wat u achterlaat en wat u wegdoet. Geef jezelf de tijd om dit proces te doorlopen, en je zult geen spijt hebben dat je iets opgeeft alleen omdat het niet in je laatste doos paste.
Trek elke dag wat tijd uit om je spullen te sorteren. Je zult versteld staan van wat je met 30 minuten tot een uur per dag kunt bereiken. Maak aparte stapels: houden, verkopen, doneren…
Zoek een thuis voor de dingen die je niet houdt
Als je eenmaal hebt gesorteerd en bent begonnen met inpakken, zul je stapels spullen hebben die je niet wilt, niet nodig hebt of niet gebruikt. Begin met het weggooien of recyclen van alles wat kapot, verouderd of voor niemand anders bruikbaar is. Als je elektronica of medicijnen hebt, zoek dan de beste manier om ze veilig weg te gooien.
Als u dingen hebt om te doneren of weg te geven, ga dan op weg om ze door te geven. Zoek een lokaal donatiecentrum dat je spullen kan gebruiken en zorg ervoor dat je hun ontvangstbeleid kent. Sommige centra accepteren alleen donaties op bepaalde dagen of tijden, dus het is het beste om dit te controleren voordat je de auto inlaadt.
Als je spullen hebt die de moeite waard zijn om te verkopen, kun je misschien wat extra geld verdienen. Wat is er beter dan jezelf trakteren op een lekkere brunch op je eerste ochtend in je nieuwe buurt? Spullen verkopen kan tijd kosten, dus zet ze zo snel mogelijk te koop. Facebook Marktplaats, Poshmark en andere tweedehands sites zijn geweldige plaatsen om je spullen te koop aan te bieden.
Benodigdheden
Om uw verhuizing soepel en ordelijk te laten verlopen, moet u de juiste benodigdheden aanschaffen. Er zijn tal van plaatsen waar u gratis dozen kunt krijgen, dus begin met het controleren van boekhandels, slijterijen, supermarkten en cafés om te zien of ze leveringsdozen hebben die ze u kunnen geven. Je hebt tape nodig om je dozen te sluiten en een permanente marker om ze te labelen, dus vergeet die niet! Probeer voor de zekerheid meer spullen te verzamelen dan je denkt nodig te hebben. Het is beter te veel te hebben dan zonder te zitten.
Begin met inpakken!
Eindelijk is het zover: u kunt beginnen met het inpakken van al uw spullen in dozen en ze voorbereiden op de verhuizing naar Brussel. Wanneer de dozen vol beginnen te raken, lijkt alles nog echter. U bent zo dicht bij uw eigen huis.
Vergeet niet om de zwaardere spullen in kleinere dozen te verpakken, zodat u ze gemakkelijker kunt vervoeren. Dekens, dekbedden en kussens kunt u in vuilniszakken doen om dozen te besparen. U kunt kranten, vodden en kleren gebruiken om delicate voorwerpen op te vullen. Wat u ook doet, vergeet niet uw dozen te labelen! Zo voorkom je dat je aan de andere kant alles doorzoekt. Label uw dozen aan de zijkanten en de bovenkant, en bespaar uzelf wat stress.