De verhuizen naarbrussel komt eraan, en jij en je huisgenoten zijn zo opgewonden. Een nieuw hoofdstuk beginnen op een nieuwe plek is altijd leuk, en het is nog leuker als je verhuist met mensen van wie je houdt. Natuurlijk betekent verhuizen met andere mensen meer… bewegende delen. Er zijn dingen te overwegen met anderen die je niet zou overwegen als je alleen was.
Wij hebben enkele tips voor verhuizen met huisgenoten op een rijtje gezet, zodat uw aankomst even aangenaam is als uw vertrek.
Regelmatig controleren
Er zal veel te regelen zijn onderweg, en het is gemakkelijk om veronderstellingen te maken. Als je niet incheckt, kun je ervan uitgaan dat je huisgenoot voor de kleine details zorgt. Het is het beste om niets aan het toeval over te laten.
Zorg ervoor dat jullie elkaar regelmatig controleren, zodat het duidelijk is wie waarvoor zorgt. Als jullie verschillende schema’s hebben, zorg er dan voor dat je het per telefoon of sms uitwerkt. Controleer wie rekeningen annuleert, reparaties plant of verhuizers inhuurt.
Geef jezelf de tijd
Verhuizen duurt onvermijdelijk langer dan verwacht. Tussen inpakken, schoonmaken, repareren en uitpakken kan het proces lang duren. Zorg ervoor dat je jezelf genoeg tijd geeft, zodat je je niet haast. Planning is essentieel.
Neem de tijd om in te pakken, inclusief het sorteren van uw spullen en het wegdoen van wat u niet wilt. Hoe meer tijd u uzelf gunt, hoe zorgvuldiger u kunt sorteren en inkrimpen. Het bespaart u ook tijd en energie bij het inpakken, verhuizen en uitpakken. Als u kunt, probeer dan enige overlapping in uw huurcontracten te coördineren, zodat u de schoonmaak en de sluiting van uw oude woning zonder haast kunt afhandelen.
Over rekeningen gesproken
Veel nutsbedrijven eisen een opzegtermijn van een maand voordat zij een dienst afsluiten, dus houd hier rekening mee. Beslis wie verantwoordelijk zal zijn voor het controleren en waarschuwen van de nutsbedrijven, en voor het innen van de eindrekeningen. Wees u ervan bewust dat u mogelijk ook een opzegvergoeding moet betalen als u uw dienst in de loop van het contract verbreekt, dus zorg ervoor dat u het eens wordt over de financiële verplichtingen. Het laatste wat je nodig hebt is ruzie of onenigheid over betalingen.
Maak lijsten
Zodra u uw Express Move-plannen hebt besproken, is het een goed idee om duidelijke lijsten te maken van wie wat zal doen. Voeg de data toe waarop deze dingen moeten gebeuren, zodat niets verloren gaat in de verwarring.
Wie annuleert de rekeningen? De verhuisbenodigdheden verzamelen? Het verhuisbedrijf coördineren? Dit zijn allemaal belangrijke factoren om met uw medebewoner(s) te bespreken. Leg de lijst op een centrale plaats – bijvoorbeeld in de koelkast – en laat iedereen afstrepen wat hij heeft gedaan om het overzichtelijk te houden.
Het scheiden van eigendom
Of u nu gaat samenwonen of apart gaat wonen, het verlaten van uw huidige woning is een goed moment om na te denken over het eigendom van gedeelde spullen in huis. Zelfs als u naar dezelfde plaats verhuist, is het een goed idee om duidelijk te maken wie de eigenaar is van meubels, keukengerei en elektronica. Als sommige dure voorwerpen worden gedeeld, beslis dan wie de eigenaar is, zodat u uw nieuwe woning kunt beginnen met een duidelijk, wederzijds begrip.
Een verhuisbedrijf inhuren
Iemand anders inhuren om het zware werk te doen is een snelle manier om de stress van een verhuizing weg te nemen. Bovendien kan het zelfs de voorbereiding van de verhuizing vergemakkelijken. Als u echt tijd en energie wilt besparen, kunt u een full-service verhuisbedrijf inhuren om uw spullen in te pakken, uw meubels te demonteren, alles naar uw nieuwe huis te vervoeren, alles uit te pakken en alles aan de andere kant weer in elkaar te zetten.
Beslis met je huisgenoot hoeveel hulp je wilt. Beslis wie met het verhuisbedrijf zal praten en maak de nodige afspraken. Er zijn veel manieren om de verhuiskosten te drukken, dus sluit dit nog niet uit.
Bevestig uw budget
verhuizen naar brussel kan duur zijn als je niet oppast. Als u de kosten met iemand anders deelt, is het een goed idee om samen uw budget uit te werken. Zo kunt u verrassingen – en conflicten – onderweg voorkomen.
Probeer een gemeenschappelijk fonds te vormen en houd in de gaten wat er naar buiten gaat voor gemeenschappelijke uitgaven. Zo wordt voorkomen dat één persoon met de financiële lasten blijft zitten en een ander moet aanklagen voor terugbetaling.
Vraag hulp bij het schoonmaken
Verhuurders kunnen nogal kieskeurig zijn over de kleinste details, vooral als het gaat om uw borg. Als u de mogelijkheid hebt, kunt u het beste een professional inhuren om u te helpen de flat na uw vertrek klaar te maken voor inspectie.
U zult waarschijnlijk uitgeput zijn na een grote verhuisdag, en u staat te popelen om u in uw nieuwe flat te installeren. Plan je agenda zodanig dat je een paar dagen de tijd hebt om een schoonmaker in te schakelen om je oude woning op te poetsen. Iedereen die in het huis woont kan een andere definitie hebben van wat « schoon » is, laat staan wie waar de rommel heeft gemaakt. Een professional inhuren en de kosten delen is een gemakkelijke manier om ervoor te zorgen dat uw huis klaar is voor inspectie.
Vier
Vergeet na al deze praktische details niet een goed uitgevoerde klus te vieren! Nadat je aan de andere kant bent aangekomen, plan je met je huisgenoten om je nieuwe buurt te verkennen. Beloon jezelf met een lekker etentje, of ga samen op avontuur in de omgeving. Als jullie allemaal naar een andere plaats verhuizen, is dit een geweldige manier om samen te komen en contact te houden.