Het organiseren van je verhuizing is de sleutel tot een succesvolle verhuizing, en correcte etikettering is de sleutel tot organisatie.
Het is niet alleen belangrijk dat je spullen correct worden ingepakt (met het juiste type en de juiste hoeveelheid verpakkingsmateriaal en in het juiste type doos), maar het is net zo belangrijk om spullen zorgvuldig te labelen, zodat het in- en uitpakken minder stressvol is.
Hieronder staan vijf punten om rekening mee te houden:
1. Ken de indeling van je nieuwe huis.
Als je je nieuwe huis nog niet hebt bezocht met je makelaar of huisbaas, is dit het moment om dat te doen.
Vraag je makelaar of verhuurmakelaar indien mogelijk om een plattegrond van je huis voordat je begint met inpakken. Gebruik de onderstaande benadering van gezond verstand, schrijf acroniemen op je plan en neem het door met je verhuizers en familie zodat iedereen weet waar dingen heen moeten.
2. Gebruik gezond verstand.
Afkortingen die gemakkelijk te onthouden zijn (MBR voor « Master Bedroom », bijvoorbeeld) maken het gemakkelijker om je dozen in je nieuwe huis te ordenen.
Als je bijvoorbeeld meerdere slaapkamers hebt, gebruik dan eenvoudige terminologie, zoals « Slaapkamer 1 » en « Slaapkamer 2 » in plaats van bijvoorbeeld « Jason’s kamer » of « Chill-out hoek ». Zelfs als je een idee hebt van waar je je dozen wilt zetten, betekent dat nog niet dat je verhuizers een idee hebben van hoe je in je nieuwe huis wilt gaan wonen.
Als je twijfelt, ga dan met de opzichter (en het team) rond en vertel ze precies welke kamer wat is, voordat je verhuizers dozen en meubels in je nieuwe huis gaan plaatsen. Een verhuizing is al vermoeiend genoeg en je wilt niet zelf dozen (of erger nog, meubels) van kamer naar kamer moeten verplaatsen nadat het verhuisteam naar huis is gegaan.
3. Label de kamers in je nieuwe huis voordat je gaat verhuizen.
Een goede manier om kamers te labelen is het gebruik van een groot geel Post-In briefje dat stevig aan het deurkozijn van elke kamer wordt bevestigd. Zorg ervoor dat het goed zichtbaar is en dat de afkorting die je hebt gekozen om de kamer te identificeren in zwarte inkt en in hoofdletters is geschreven met een Sharpie.
Duidelijke labels zullen het verhuisproces versnellen en je minder werk geven zodra de verhuizers je dozen en meubels hebben geplaatst waar jij ze wilt hebben.
4. Gebruik het juiste type labels voor dozen en items.
Het eerste waar je aan moet denken bij het plannen van je verhuizing is om het juiste type doos te gebruiken (schoon, stevig, bij voorkeur nieuw) voor je spullen. Vermijd dozen waar chemicaliën, voedsel of andere geurende dingen in hebben gezeten.
Verhuizen is geen tijd om te beknibbelen op materialen, dus kies ze zorgvuldig. Je kunt het ook aan je verhuisbedrijf vragen.
Gebruik voor het labelen grote witte etiketten waarop je duidelijk kunt aangeven naar welke kamer je verhuist. Het is belangrijker om de bestemming van de doos in je nieuwe huis te labelen dan de inhoud, maar als je de inhoud van je dozen buiten schrijft, zorg er dan voor dat je ook de kamer van bestemming schrijft met behulp van het naamgevingssysteem dat in stap 2 hierboven is beschreven.
5. Zorg ervoor dat de meubels gelabeld zijn.
Het labelen van de meubels is net zo belangrijk als het labelen van de dozen. Je wilt de meubels niet zelf moeten verplaatsen nadat de verhuizers zijn vertrokken, dus zorg ervoor dat de labels stevig aan de meubels zijn bevestigd.
Om vlekken en lijm op je meubels te voorkomen, gebruik je makkelijk te verwijderen stickers of blauwe tape. Gebruik geen plakband op meubels, want dat kan ze beschadigen. Zorg ervoor dat je in GROTE HOOFDLETTERS schrijft om verwarring te voorkomen.
Je wilt het werk van de verhuizer zo eenvoudig en duidelijk mogelijk maken, of het nu een bedrijf is dat je hebt ingehuurd of vrienden die je om hulp hebt gevraagd.
Dat is alles! Als u hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met verhuisfirma brussel.